תפריט נגישות

סמל יובל רזין ז"ל

יובל רזין
בן 20 בנפלו
בן יפה ושמואל
נולד בירושלים
בה' באייר תש"כ, 2/5/1960
התגורר בירושלים
התגייס ב-נובמבר 1978
שרת בחיל התותחנים עוצבת עמוד האש - גדוד 403
נפל בעת מילוי תפקידו
בג' בכסלו תשמ"א, 10/11/1980
מקום נפילה: נבי מוסא
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: א, חלקה: 21, שורה: 01, קבר: 10.
הותיר: הורים ואח: ערן

קורות חיים

יובל, בן יפה ושמואל, נולד ביום העצמאות ה' באייר תש"ך (2.5.1960) בירושלים. יובל למד בבי"הס העממי ובביה"ס התיכון של גמנסיה "רחביה" בירושלים וסיים שם בהצלחה את חוק לימודיו. בכתה ד' עממי וי' של ביה"ס התיכון למד יובל בארה"ב. בתקופת לימודיו, היה יובל חבר בשבט "מצדה" של תנועת הצופים.

יובל גויס לצה"ל בתחילת נובמבר 1978, והוצב בחיל-התותחנים. לאחר הטירונות עבר בהצלחה קורסים מקצועיים שונים והוסמך, תחילה לתותחן תותח מתנייע ולאחר מכן למפקד תותח מתנייע, וקיבל דרגת רב-טוראי. תקופה מסוימת הדריך יובל בבסיס הטירונים של חיל-התותחנים, וכדברי מפקדו התמקדה עבודתו "בהפיכתו של הנער, האזרח - לחייל, ובהטמעת ערכים של אהבת העם והמדינה בחיילים, שאך זה עתה החלו את שירותם בצבא".

ארבעה חודשים לפני נופלו הגיע יובל לגדוד, כדי לשמש בו מפקד צוות. המעבר לא היה קל וחייב התמודדות יומיומית עם מגוון רחב של בעיות, אך יובל ידע להתמודד עם בעיות אלו בדרכו שלו. הוא התמודד עם הבעיות על-ידי התמקדות בעיקר, על-ידי גישה בוגרת וכנה וחתירה מאומצת ובלתי פוסקת להשגת המטרה וכל זאת - בצנעה ובשקט, כי זו הייתה דרכו.

ביום ג' בכסלו תשמ"א (10.11.1980), נפל רב-טוראי יובל בעת מילוי תפקידו והובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי שעל הר הרצל בירושלים.

לאחר נופלו, הועלה יובל לדרגת סמל. הוא השאיר אחריו הורים ואח.

במכתב התנחומים למשפחה השכולה, ציין מפקדו, כי "בתקופה הקצרה שבה למדנו, מפקדיו וחבריו להכירו, התחבב עלינו. חיבבנו אותו בשל היותו אדם, בשל כל אותן תכונות נעלות שייחדו אותו, ובשל אותה דמות אותה עיצב במשך השנים בהן גידלתם, חינכתם ובעיקר אהבתם אותו".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה