תפריט נגישות

סמל מנחם ראנד ז"ל

מנחם ראנד
בן 31 בנפלו
בן עטרה ואשר הכהן
נולד בירושלים
בי' בטבת תרצ"ח, 14/12/1937
התגייס ב-דצמבר 1955
שרת בחיל התותחנים עוצבת שחם
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ד בכסלו תשכ"ט, 5/12/1968
במלחמת ההתשה
מקום נפילה: כפר רופין
באזור טבריה והעמקים
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 3, שורה: 15, קבר: 09.
הותיר: אשה ושני ילדים

קורות חיים

מנחם ראנד, בן אשר הכהן ועטרה, נולד בעשרה בטבת תרצ"ח (14.12.1937) בירושלים. את לימודיו היסודיים סיים בבית-הספר "מעלה" בעיר מולדתו ולאחר מכן המשיך שם את לימודיו התיכוניים וסיימם.

בגיל צעיר ביותר הצטרף לתנועת הנוער של "הצופים" הדתיים בירושלים (בשבט "משואות") והיה בין הפעילים ביותר בקבוצתו. אהב לשחק כדורעף ואף את השחייה חיבב מאוד.

לצה"ל גויס בדצמבר 1955 ויצא במסגרת תנועתו לנח"ל; היה בין מקימי היאחזות "כרם שלום". כן נשלח לקורס מ"כ מטעם קבוצתו. בהיותו בנח"ל השתתף בתחרויות שחיה.

לאחר שסיים את שירות החובה שלו יצא מדי פעם לשירות מילואים. את לימודיו הגבוהים למד באוניברסיטה העברית בירושלים ושסיים את לימודיו בקבלו תואר מוסמך למשפטים (עורך דין) בהיותו באוניברסיטה השתתף בתחרויות שחייה כי היה בנבחרת קבוצת התלמידים שם ואף זכה במקום השני בשחייה באוניברסיטה.

לאחר סיימו את לימודיו היה פעיל בין עורכי הדין עד יום מותו. היה פיקח ומבריק בשכלו והצליח מאוד. כמו כן היה נעים לבריות וחביב על כל יודעיו.

את אשתו הכיר עוד מלפני היותו באוניברסיטה ולאחר נישואיו היה בעל טוב ומסור. אחרי היולד ילדיו הוכיח את עצמו כאב נאמן ומסור שהקדיש הרבה מזמנו לטיולים ושיחות עמהם.

בהיותו בשירות סדיר לפי מה שסיפרו חברים לאשתו, נכנס חבר שלו לשדה מוקשים, עלה על מוקש ונפצע. אך בהיותו חבר נאמן חש להצילו: הוא נכנס לשדה עם אולר ביד, פסע צעד צעד שהגיע לחברו והוציא אותו משדה המוקשים - וכך הצילו. אך ביום י"ד בכסלו תשכ"ט (5.12.1968), בהיותו בשירות-מילואים מצא אותו המוות בשעת מילוי תפקידו ליד כפר רופין. הניח אשה ושני ילדים. הובא למנוחת עולמים בבית-הקברות הצבאי שעל הר-הרצל בירושלים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה