תפריט נגישות

טוראי אביהו (אבי) וצלר ז"ל

אביהו וצלר
בן 20 בנפלו
בן אורה ושלמה
נולד בכפר החרש
בל' בתשרי תש"י, 23/10/1949
התגורר בכפר החורש
התגייס ב-3.11.1968
שרת בחיל השריון חט' 460 פלס"ר 67
נפל בפעילות מבצעית
בכ"ב באייר תשכ"ט, 10/5/1969
במלחמת ההתשה
מקום נפילה: בקעת הירדן
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: כפר החורש

קורות חיים

בן שלמה ואורה. נולד ביום ל' בתשרי תש"י (23.10.1949) בכפר-החורש ושם גדל והתחנך. הוא למד בבית-הספר היסודי במקום וסיים את בית-הספר התיכון ביפעת. הוא היה פעיל מאד בקרב ילדי-המקום והשתתף בכל פעולותיה של תנועת "הנוער העובד והלומד". שנתיים ריכז את ועדת המחסן של חברת-הילדים ושנתיים היה חבר בועדת-התרבות, הוא היה חובב צילום ושעות רבות השקיע בכך כשמצלמתו מלווה אותו בטיוליו הרבים בחיק-הטבע. "אבי שלנו" כינו אותו חבריו-לכיתה - וכינוי זה ביטא את האהבה ואת החיבה שרחשו לו. הוא לא ידע רוגז וקוצר-רוח וכשהייתה קמה המולה בכיתה, הצליח במבט חינני אחד להשרות שקט ושלוה על הכל. הוא אהב להאזין למוסיקה בשעות-הפנאי וכן עסק במלאכת-יד ויצר דמויות מתיל-נחושת, ושרשרות מגרגרים שונים. (עבודותיו האמנותיות שמורות עד היום בבית הוריו). בכל מסיבה או מאורע חברתי היה הוא החושב והמתכנן וגם המבצע. הוא היה איש-שיחה נעים ונהג חביבות ונימוס עם כל אדם. רגיל היה לעשות כל מה שבקשו ממנו, כי אהב לעזור לזולת. הוא התרחק מריב ומדון ומצא לעצמו מקום בחברה ששררה בה אהבת-אחים כנה ואמיתית. היו לו הרבה תכניות לעתיד. הוא ידע את אשר לפניו, כי היה מעורה במשק ומוכן לקבל כל תפקיד שהוטל עליו ולמלא אותו ביעילות.

אבי גויס לצה"ל בנובמבר 1968. הוא הצטיין כחייל טוב ומסור, שהיה אהוב על חבריו ועל מפקדיו. ביום כ"ב באייר תשכ"ט (10.5.1969), נפל בקרב בבקעת הירדן, בעת מארב אחרי חוליית מחבלים. הובא למנוחת-עולמים בכפר-החורש.

מפקד-יחידתו כתב במכתב-תנחומים למשפחה השכולה: "זמן קצר בלבד הכרתי אישית את בנכם אביהו אך מתוך דברי מפקדיו שליווהו במשך כל שירותו עולה תמונת חייל שקט ומסור, הדרוך לכל משימה שתוטל עליו. גם קלה וגם קשה יותר. טוב-לבו והנכונות לעזרה לזולת אפיינוהו".

לאחר שנפל יצאה לאור חוברת לזכרו וביום השנה יצאה לאור חוברת שנייה על-ידי כפר-החורש; שמו מוזכר ב"אגרת", הביטאון של איחוד הקבוצות (חוברת 880); גם בעלון המועצה האזורית "ניב-הקבוצה" (כרך ח', 4); וגם בעלון תנועת איחוד הבונים בגרמניה, מוזכר שמו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה