תפריט נגישות

סמל חיים שייקר ז"ל

חיים שייקר
בן 31 בנפלו
בן אריאלה ומרדכי
נולד בחיפה
בה' בכסלו תשי"ב, 4/12/1951
התגורר בחיפה
התגייס ב-אוגוסט 1970
שרת בסיירת חרוב, חיל רפואה גד' 9203
נפל בקרב
בב' בתמוז תשמ"ב, 23/6/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: ציר ביירות דמשק
באזור לבנון
מקום קבורה: חיפה
אזור: ב, חלקה: 5, שורה: 8, קבר: 3.
הותיר: אח אם ואב

קורות חיים

בן מרדכי ואראלה נולד ביום ה' בכסלו תשי"ב (4.12.1951) בחיפה. גדל והתחנך בשכונת בת-גלים שם סיים את בית הספר העממי "עליה" והמשיך את לימודיו בגמנסיה ריאלית. עוד בילדותו חלם להיות צנחן. חיים התגייס לצבא באוגוסט 1970 עבר טירונות במחנה הצנחנים וכבר בחופשתו הראשונה חזר הביתה מלא גאווה על השתייכותו לסיירת חרוב. את שרותו עשה לרוב במרדפים בבקעה וברצועת עזה. באוגוסט 1973 השתחרר ונסע לטייל בחו"ל. כשפרצה מלחמת יום הכפורים שב ארצה והשתתף בקרבות על החרמון הסורי וכיבושו. לאחר שרות מלואים של כששה חודשים השתחרר ונסע לתקופה של חודשיים. בשנת 1977 סיים את בית הספר להנדסאים שליד הטכניון במגמת בנין. חיים היה רגיש ומופנם אך מקרין בטחון ואמון. עבד זמן קצר בחברת עמידר צפון ובחברת "טמגור" כהנדסאי בנין. בפרוץ מלחמת לבנון גויס למילואים.

חיים נהרג ב-ב' בתמוז תשמ"ב 23.6.1982. הוא היה חייל מילואים בעוצבת הגולן למרות שאת שרותו הסדיר עשה בסיירת חרוב בתור חובש. במילואים בחר להיות דווקא סמל מחלקה. בהיותם על גבעה ליד כפר מנצוריה בחמדון שליד כביש בירות דמשק הופיעו שתי משאיות עם הקומנדו הסורי והפגיזו את כוחותינו. כלם תפסו מחסה - גם חיים. אך פתאום שמע שמישהו צועק "חובש חובש" פצוע. חיים עזב את המחסה וחש לטפל בפצוע. באותו רגע נפלו מספר פגזים לידם וחיים נהרג במקום.

ביום השנה לנפילתו הוצאה חוברת הנצחה, ולאחר כשנה נמצאו טקסטים של שמונה שירים שנכתבו ע"י חיים ב-1978, ארבע שנים לפני נפילתו. השירים הולחנו והתקליטור חולק כהנצחה ביום הזיכרון שתים עשרה שנה לנפילתו.



אחד משיריו:

חיים

למה אלוהים,

למה לא תקטוף פרחים?

למה אלוהים תקטוף הנערים?

הן בטרם יבש החלב על השפתיים

תקחם תקרבם אל השמיים.

מה חטאם! מה פשעם!

של אלה הנערים

כי נבצר מהם להיות בינינו חיים

לא הספיקו לנשום אויר

מלוא הריאות

וכבר נצטוו להחזיר הנשמות

אנא אלוהים

קטוף לך פרחים

והשאר בקרבנו את הנערים

חיים.

נפילתו של חיים בדיוק לפי שיר החובש. כאשר נפל הפגז חיים נפצע נפל על המטופל ואמר אני מת.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה