תפריט נגישות

טוראי אלעד קדמון ז"ל

אלעד קדמון
בן 19 בנפלו
בן בת-שבע ויצחק
נולד ברעננה
בי"א בתשרי תש"י, 4/10/1949
התגורר בהוד השרון
התגייס ב-יולי 1967
שרת בנח''ל נח"ל מוצנח - גד' 50, חטיבת הצנחנים גד' 101
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ד בניסן תשכ"ט, 1/4/1969
במלחמת ההתשה
מקום נפילה: גשר אלנבי
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: רמות השבים
הותיר: הורים ואחות - דליה

קורות חיים

בן יצחק ובת-שבע. נולד ביום י"א בתשרי תש"י (4.10.1949) בקבוצת הסוללים אשר ברעננה. לפני שהקבוצה עלתה להתיישבות בגליל עברו ההורים למגדיאל. את ראשית חינוכו (בגן הילדים) קיבל במגדיאל אך את לימודיו היסודיים למד ברמתיים. בשנת 1963 התחיל לומד את לימודיו התיכוניים בבית הספר על שם כצנלסון בכפר סבא. הצטרף לתנועת "הנוער העובד והלומד".

כאשר הגיע לכיתה השמינית של בית הספר התיכון פרצה מלחמת ששת הימים והוא אז היה נתון בבחינות הבגרות.

אלעד ידע להשתלב בכל חברה, לצחוק ולהתבדח. הנאה מיוחדת היתה לו כשרשם את שירי מצעד הפזמונים בתוך מחברת קטנה. נקודת המפנה ביחסו ללימודים חלה כשהחלו הוא וחבריו ללמוד כלכלה ורעיון מדיני. באותה תקופה, כשהיה יושב ומשוחח, היו מורגשים אצלו יסודות של מחשבה עצמית ורצינית. עד התקופה ההיא לא אהב להשתתף הרבה בשיעורים ונמנע מכל ויכוח; אך אז התעורר פתאם והתחיל להיות ער למתרחש בכיתה. שני התחומים, אשר בהם התעניין ובהם רצה להתחיל ללמוד אחרי הצבא, היו רעיון מדיני והיסטוריה, שהם אקטואליים ביותר. בייחוד בתקופה הסמוכה לפרוץ המלחמה ובשעה שהתחוללה, היו מושגי הכלכלה והמדינה מוחשיים.

מיד עם גמרו את הבחינות, לאחר המלחמה, ביולי 1967 גוייס לנח"ל במסגרת גרעין "ציחור" של "הנוער העובד" אשר השלים את משק גרופית בערבה. אחרי הטירונות שהה הגרעין כשמונה חודשים בדגניה ב' במסגרת ההכשרה. בתחילה השפיע לרעה על הגרעין כולו המעבר לדגניה, לחיי שקט ושלווה במשק, מחיים של פעילות אינטנסיבית בצבא. אבל פעם, בגמר אסיפת המזכירות, אמר אלעד לאחד החברים: "אני חושב שירדתי לעומקם של הדברים ואני מוכן לשאת בעול ולתרום" ולתדהמת כולם ביקש שיתנו לו תפקידים, ברצוני לעזור לתיקון המצב ומוכן היה לעשות כמיטב יכולתו בכיוון זה. הוא היה מרכז הפעילות בגרעין וחודש לאחר מכן נבחר למזכיר. מימיו לא השתיק את יריביו בשעת דיבורם ותמיד יצר את הרושם שדברי הזולת נופלים על אוזן קשבת והם מובאים בחשבון. אף פעם לא ניסה להיות הפוסק האחרון וכך רצה לתקן את מצב הדברים.

היה בעל אישיות שקולה ומאוזנת ובעל יכולת אישית להשפיע על הסביבה וכך ריכז מסביבו נוער רב, וחברים מרובים נמשכו אליו. אז עלה להיאחזות בנחל צופר בערבה.

כאשר סיים גרעין "ציחור" את תפקידו בנח"ל צופר התחיל את האימון המתקדם בנח"ל המוצנח אך בערב פסח, ביום י"ד בניסן תשכ"ט (1.4.1969) נפל בשעת מילוי תפקידו בגשר אלנבי, אשר בבקעת הירדן, בהתפוצץ מוקש. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות ברמות השבים.

חוברת בשם '"אלעד" הוצאה לאור על ידי הוריו וחבריו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה