תפריט נגישות

סמל עודד ארוין ז"ל

עודד ארוין
בן 21 בנפלו
בן אסתר ואליהו
נולד בעברון
בט"ז בכסלו תש"ט, 18/12/1948
התגורר בעברון
התגייס ב-ינואר 1968
שרת בנח''ל גד' 903
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"א בסיון תש"ל, 25/6/1970
במלחמת ההתשה
מקום נפילה: בקעת הירדן
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: עברון
הותיר: הורים - ז'ני ואליהו ושני אחים - רמי ותמר

קורות חיים

עודד, בנם בכורם של אסתר (ז'ני) ואליהו ארויו ואחיהם של רמי ותמר, נולד ביום ט"ז בכסלו תש"ט (18.12.1948) בקיבוץ עברון. למד בבית הספר בקיבוץ. היה תלמיד עליז, תוסס ומלא חיים, ידיד ואהוב על כולם, החיוך היה שתול בעיניו. היה מעורב ופעיל מאוד בפעילות החברתית בקבוצתו ובבית הספר, בערבי הקבוצה על הדשא היה מארגן משחקי חברה ומפתיע במקוריות המצאותיו. אף פעם לא זעוף פנים. הוא עורר את חבריו שישמרו על כבוד הקבוצה. היה פעיל בארגון התערוכה לסיום ביה"ס בכיתה י"ב ועיצב במו ידיו חלק ממוצגיה.

בהתבגרותו עסק בספורט - כדורעף, הוא היה ספורטאי מצטיין, בעל חבטת אדירים, משרה בטחון במגרש. בצבא הצטרף לנבחרת הכדור עף של הנח"ל ואף אימן קבוצת צעירים ביחד עם חברו. נהג למעט בדיבורים ולהרבות במעשים, והיה אהוד על הכל בזכות פיקחותו הרבה ובזכות עיניו המחייכות.

במלחמת ששת הימים כאשר כל הבחורים התגייסו - ועודד עודנו צעיר למלחמה, היה הוא בין אלה שנטלו על כתפיהם הרכות את עול השלחין, עבד שעות נוספות רבות וסייע בידי אביו שריכז את הענף. היה בעל תושייה וזריזות רבה בעבודה. הוא אהב את העבודה במכונות, אותן למד להכיר בהשתלמותו ב"יד-נתן".

בינואר 1968 גויס עודד לצה"ל כשאר בני קבוצתו, מקיבוץ עברון (קבוצת "שחף"). עודד התנדב לשירות בנח"ל והצטרף להאחזות "גילגל" בבקעת הירדן.

את הכל קיבל ברוח טובה, לא התאונן גם כאשר היו קשיים וחיוכו לא סר מעל שפתיו. למרות שחיי הצבא לא היו על לפי רוחו והוא ציפה בכליון עיניים ליום שחרורו, לא נמנע מלמלא את המוטל עליו במסירות, ביעילות ובנאמנות שלמה. יש שחשבו שהוא "ג'ובניק" בנח"ל - מגדל עגבניות בהיאחזות ונהנה מהחיים. אך לאמיתו של דבר היה בסיירת הנח"ל, בקווים הקידמיים, אמיץ וקר רוח במארבים. הוא לא נהג לספר מה מעשיו וכאשר נשאל על כך היה משיב בחיוך ותו לא. היה מ"כ אך לא שאף לעלות בדרגה. הוא היה נוהג בצניעות לגבי פעולותיו הצבאיות ולא התרברב בהן. כאשר גילו אצלו את תג הסיירת בדש מעילו ושאלוהו למשמעותו, ענה: "כל מי שמשרת באזור הגבול חצי שנה ברציפות מקבל את התג".

בימים שלפני סיום שירותו הצבאי היו חבריו מרבים להיפגש אתו, והתכניות השונות אשר תכנן לחייו אחרי השרות, היו מלאות תקווה והעידו על רצונו להישאר בקיבוץ. הוא תכנן להקים משפחה בקיבוץ עם ידידתו. אך לא זכה להגיע ליום זה.

אור ליום כ"א בסיון תש"ל (25.6.1970) נפל בעת מילוי תפקידו.

קיבוץ עברון הוציא לזכרו חוברת הנקראת "עודד".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה