תפריט נגישות

טוראי יקיר שמואל מנור ז"ל

יקיר מנור
בן 20 בנפלו
בן שלוה וגדליהו
נולד בתל קציר
בז' באב תשי"ז, 4/8/1957
התגייס ב-ינואר 1976
שרת בחטיבת הנח"ל גד' 932
נפל בעת מילוי תפקידו
בב' באדר תשל"ז, 19/2/1977
מקום נפילה: בקעת הירדן
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: חיפה
אזור: ב, חלקה: 4, שורה: 7, קבר: 7.
הותיר: הורים ואחות

קורות חיים

בן גדליה ושלוה. נולד ביום ז' באב תשי"ז (4.8.1957) בתל-קציר. נקרא על-שמו של יקיר גרינבאום, חבר הקיבוץ שהתגייס לנח"ל ונפל ימים-מספר לפני הולדתו. יקיר למד בבית-הספר היסודי 'תל-חי' שבחיפה, המשיך ללמוד בחטיבת הביניים של בית-הספר העירוני ג' וסיים את לימודיו בבית-הספר התיכון המקצועי 'בסמ"ת'. מגיל 10 היה יקיר חבר בתנועת 'מחנות העולים' שבנוה-שאנן בחיפה והצטרף לגרעין 'גל-גיל', שהיה מיועד להתנחלות בבקעת הירדן. יקיר הבלונדיני, הגבוה מכל הסובבים אותו, היה חובב-ספורט והצטיין במשחק הכדורסל. בשנת 1974 הצטרף לקבוצת הכדורסל של 'הפועל'- הר הכרמל. הוא היה נער יפה-תואר וטוב-לב; הבעת פניו רצינית, ובכל-זאת נראה תמיד מאושר. בקיץ של שנת 1975, לאחר שסיים את לימודיו התיכוניים, עשה יקיר, יחד עם חברי הגרעין שהצטרף אליו, במעוז-חיים שבעמק בית-שאן, תקופת-הכשרה. שם עסק בעבודה חקלאית. היה גאה בעיסוקו והסב בכך נחת לאביו שמקצועו היה מרצה להנדסה החקלאית.

יקיר גויס לצה"ל בינואר 1976. לאחר הגיבוש בקורס-טיס הצטרף לטירונות עם חברי הגרעין שאתם עבר להיאחזות נח"ל 'קטיף' שברצועת-עזה. משם עבר הגרעין לבקעת הירדן, לקיבוץ גלגל. הוא הקדיש את מלוא מרצו לעבודה בקיבוץ. תוך שירותו זכה להערכה רבה מצד מפקדיו וחבריו לגרעין.

ביום ב' באדר תשל"ז (19.2.1977) נפל יקיר בעת מילוי תפקידו. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי שבחיפה. השאיר אחריו הורים ואחות.

במכתב-תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "הריני להביע את צערי העמוק, בשמי ובשם כל חיילי ומפקדי הגדוד, על מותו ללא-עת של בנכם היקר, יקיר ז"ל. יקיר היה חייל למופת אשר מילא את כל המשימות שהוטלו עליו במסירות ובנאמנות".

המשפחה הוציאה לאור חוברת לזכרו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה