תפריט נגישות

סמ"ר דב-צבי דובי, דבל'ה הגי ז"ל

דברים לזכרו - הגי דב צבי

קורות חייו

כריכת החוברת
אלבום תמונות

דב נולד ב-20 למרץ 1949 בחיפה, בן להורים פליטי השואה שעלו ארצה מצ'כיה לאחר התלבטות בין אפשרות של הגירה לארה"ב או עליה לארץ.
השנים הראשונות עברו על דב בחיפה, שם עבר את גן הילדים והתבלט כילד בעל חוש הומור מעולה וכחבר טוב. לאחר מכן עברה משפחתו לקרית-ים. כאן הוא חי את יתר שנותיו, עבר את כל השלבים של ביה"ס העממי והתיכון המקצועי וכדברי מוריו הצטיין כחבר נאמן שהעזרה לחבריו היתה בראש דאגותיו.
בשנה האחרונה של ביה"ס היסודי, הצטרף לתנועת "המחנות העולים" שלאורה ובדרכה הלך עד יומו האחרון. הוא נקשר לתנועת הנוער קשר עז שהתבטא בפעילות מתמדת שאת שיאה היותה ההדרכה. בתקופת ההדרכה ידע לחנך את חניכיו ויחד עם זאת לתקן ולטפח את דמותו שלו.
בשנת הלימודים התשיעית, נפטר אביו. האסון המיט על דב משבר. במשך הזמן הוא התגבר עליו, הרבה הודות לשקיעתו בנושא ההדרכה. בכתה י"א הפך להיות חבר גרעין "רודד" וגמר אומר בלבו לבנות ביתו באילות.
לאורך כל הדרך בתנועה ולאחר מכן בצבא, לא זנח או שכח לרגע את אמו ואחותו רחל ואהבתו לבית ולמשפחה היתה ללא גבול. מכל מקום ניסה לכתוב ולהתקשר על מנת להפיג דאגה מאמו. בטירונות בלט כחייל מצטיין ונשלח לפיקוד. וקרס המכ"ים הביאו אל מלחמת ששת הימים בה לחם בקרבות אום-כתף. שאיפתו בצבא היתה להגיע לגדוד הנח"ל המוצנח הוא הגיע לגדוד כמ"כ לאחר שעבר קורס צניחה.
ב-6 בפברואר, עת הגדוד היה בפעילות מבצעית, נהרג דב בדרך טרגית שעה שנסע להביא מים לחייליו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה