תפריט נגישות

סמ"ר דב-צבי דובי, דבל'ה הגי ז"ל

דברים לזכרו - הגי דב צבי

דברים מפי מפקד המחלקה

כריכת החוברת
אלבום תמונות

גברת הגי,

ימי השלושים קרבים לקיצם, וזו לי הפעם הראשונה שאני מצליח להעלות מילים על הנייר. הכל עדיין כל כך קרוב והפצע טרי. קשה להאמין ולתפוס שהדברים שייכים לעבר וצריכים להכתב בלשון עבר. המילים הכתובות טופחות על פנינו וממחישות את שאנו מתקשים כל כך לקבל עלינו.
לפני כחודשיים היה הדבר, בחור צעיר ונמרץ הוצב במחלקתי. מיד בראשית השיחה שהתנהלה בינינו, הבנתי מי עומד מולי. יצא הוא מאלמוניותו והיה הוא בשבילי כפי שהיה לכל אלו שהכירוהו קודם. דב - מ"כ חדש במחלקתי. קל היה להבחין בשאיפותיו ותוכניותיו. מולי עמד גבר צעיר שעתה סיים את קורס המכי"ם - תחילת דרכו של מפקד בצה"ל, בחור שמוכן לכל. כניסתו לתפקיד היתה בתקופה קשה. המחלקה היתה מפוזרת במספר מוצבים, אבל פעם שעבר ממוצב למוצב, היה עליו להכיר מספר מצומצם של חיילים ואף פעם לא את כל הכתה, או את כל המחלקה במרוכז. כבר בתנאים אלו, שהם הקשים ולא נוחים למפקד מתחיל, נוכחתי לדעת שלא קשיים אלו יעכבו בעד דב.
בקוצר רוח חיכינו כולנו, ובמיוחד המכי"ם הצעירים (בתוכם היה דב ז"ל) לתקופת האימונים הקרבה ובאה... הנה קיווה שבאימונים יחזרו המסגרות לקדמותן ויוכל להגשים הלכה למעשה את שלמד ותרגל בקורס שלא מכבר סיימו. ככל אחד שמסיים קורס מכי"ם, היה מלא תוכניות ומשאלות, ברוחו הצטיירו החיילים אתם יעבוד, האימונים, איך יתנהג ומה יאמר ואיך יתייחס לפיקודיו. נכנסנו לשגרת אימונים, תקופה קצרה אך מרוכזת. מיד נשכחו המגבלות והקשיים. דב נסחף במרץ לעבודה. הזדמנות ראשונה להוכחת מי הוא ומה יכולתו. מיד באימונם הראשונים הוכיח דב מה אפשר לדרוש ממנו שידרוש מכיתתו. לפעמים הבנתי מדבריו שקצת מאוכזב הוא ממספר החיילים המצומצם, הוא קיוה וחיכה לכיתה גדולה כפי שזכר תקופת הטירונות וקורס מכי"ם, הכיתה שתהיה שלו, הוא יאמנה וידאג לה ויותר מכל יחנכה ויעצב את דמותה. באחד מתרגילי הלילה שהיו לנו, לאחר שנתנה המחלקה מנת אש הגונה, צריכים היינו להסתער. קמתי והסתערתי. למרבה הפתעתי ראיתי את דב קם לאיטו ויורד בשקט לואדי לתוכו הסתערנו. רק בסיום התרגיל הודיע דב בשקט המתאים לו שנפצע. דב לא נתן שפציעתו תפגע בשלמות התרגיל. מיד החובש ניגש לטפל בו והמחלקה המשיכה אימוניה כרגיל, כפי שביקש. למספר ימים יצא משגרת האימונים לצורך קבלת טיפולים בבית החולים "הדסה". למרות תביעתו של הרופא למנוחה, הצטרף במהירות לאימונים וניסה להתגבר על הפצע שטרם הגליד, כדי שזה לא יפגע באימונים שהיו קרבים לסיומם.
קצרה היתה תקופת האימונים... ושוב - תעסוקה מבצעית... ושוב המחלקה מפוצלת. יש צורך לדאוג לאספקה סדירה של מזון מים ושאר מצרכים, לחיילים הרחוקים. על מנת שיוכלו למלא ולבצע משימותיהם כראוי ובכדי שלא ירגישו עצמם רחוקים כל כך. באחת משליחויות אלו, לאחר שהביא מים למחלקתו, התהפכה המשאית... והוא יושב בתוכה... לא במהרה קלטו החיילים שאבד מפקדם, כה צעיר ומבטיח...ואנו המפקדים שאבד לנו חבר ורע שזה עתה נכנס בעול הפיקוד.
הרשי נא לי בתור מפקד המחלקה בה התחיל עבודתו כמפקד להביע את רגשי השתתפותי והשתתפות המחלקה כולה בצערך.
למול דמותו - נחנך ונתחנך.
ואת ובתך - חזקו ואמצו.
ת.נ.צ.ב.ה
דובי שמיר מ"מ

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה