תפריט נגישות

רב"ט שי צינדר ז"ל

שי צינדר
בן 20 בנפלו
בן רות ויזהר
נולד בנצרת עילית
בז' באלול תשכ"ו, 23/8/1966
התגייס ב-נובמבר 1985
שרת בחיל השריון חט' 500, גד' 430
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ט בשבט תשמ"ו, 29/1/1986
מקום נפילה: מחולה
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: נצרת עילית

קורות חיים

בן רות ויזהר נולד ביום ז' אלול תשכ"ו 23.8.1966 בנצרת עלית .את לימודיו היסודיים סיים בבית הספר 'עצמון' ואחרי כן למד בבית הספר התיכון ע"ש שרת במגמה ביולוגית. שי היה נער חברותי ופעיל בתנועת הצופים. בחור שקט, טוב לב ומקובל מאוד על חבריו.

בנובמבר 1985 גויס שי לצה"ל והוצב לשרת בחיל השריון כאיש צות טנק. הוא היה חייל מקצועי, בעל ביצועים גבוהים מאוד, מסור, חבר למופת ואהוב על כל מי שהכירו.

ביום י"ט בשבט תשמ"ו (29.1.1986) נפל שי בקרב באזור מחולה שבבקעת הירדן. חייל ירדני חצה את הירדן וארב לסיור צה"ל בעת פתיחת ציר המערכת.

בהתקלות זו מצא את מותו. הוא הובה למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בנצרת עילית. השאיר אחריו הורים ואח.

סיפור ההיתקלות: בבוקר ה-29 בינואר יצא סיור שגרתי של צה"ל לבדיקת גדר המערכת - באיזור ואדי מליח שבבקעת הירדן. משימת הסיור היתה "לפתוח ציר" מהמוצב הפלוגתי ועד גדות נהר הירדן. הסיור עצמו כלל מפקד גשש, שלושה חיילים וקומנדקר. באותו בוקר בשעה 6.00 יצא הסיור לדרכו. לאחר כ- 45 דקות הליכה רגלית כאשר הקומנדקר מלווה אותם מאחור חצה הסיור את ואדי מליח. בשלב זה הבחין אחד החיילים שישב על גבי הקומנדקר כי יורים אליהם. כל הסיור חשב כי הירי בא מכוון נהר- הירדן והשיב אש מזרחה. רק לאחר שהמפקד, סמל רונן ז"ל, נפגע הם הבינו כי נכנסו למארב קטלני ומתוכנן מראש שקשה מאד לצאת ממנו. יש לציין כי החייל הירדני חצה בלילה את נהר הירדן, בחר לעצמו עמדת ירי טובה ששולטת היטב על השטח, מוסתרת ומוגנת על ידי סלעים ושיחים. הקרב עצמו נמשך כ-15 דקות, רק לאחר דקה או שתים הבינו אנשי הסיור כי בעצם יורים אליהם מאחרו. החייל הירדני, שכנראה היה חייל מאומן היטב התחיל לירות אליהם בצורה שיטתית. בתחילה הרג את המפקד ולאחר מכן הבין שעליו לשתק את מכשיר הקשר אותו נשא שי על גבו ודיוח על הארוע כל הזמן לפלוגה. במהלך חלופי האש בין אנשי הסיור לחייל הירדני, חטף שי כדור בודד בראשו - כדור זה הרגו במקום. המחבל המשיך לפצוע את אנשי הסיור ורק כשהגיעה תגבורת מן הפלוגה הצליחו להשתלט עליו. יש לשער כי התנאים הטופוגרפיים הקשים וחוסר נסיון קרבי קודם הם שמנעו מהסיור להתגבר על המחבל הבודד.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה