תפריט נגישות

רס"מ זוהיר מרעי ז"ל

חורפיש

אלבום תמונות

זהו הכפר הדרוזי הצפוני ביותר. שוכן קרוב לגבול לבנון. מקור השם הוא על שם בני שבט בשם חרפוש אשר התיישבו כאן לפני מאות שנים או על שם צמח הנושא שם דומה הגדל באזור. הוא מתנשא לגובה 659 מ'.
הוא שוכן בקרבת גבול ישראל ולבנון ונחשב ליישוב בקו עימות. הכפר הוא עתיק אך ההתיישבות הדרוזית בו היא יחסית חדשה והתבצעה בו לפני כשלוש מאות שנים.
מספר תושביו מגיע לכ-3500 דרוזים. בקרבת הכפר שוכן קברו של הנביא סבלאן, עליו השלום נביאם של הדרוזים.
עלייה לרגל המונית מתקיימת לאתר הדתי כל שנה ביום העשירי בספטמבר. יום זה הפך מזה שנים ליום שבתון בכפרי הדרוזיים. מרבית צעירי הכפר משרתים בזרועות הביטחון. יש בו מספר רב של קצינים בכירים. בן הכפר ניצב חסין פארס הוא הקצין הדרוזי הבכיר ביותר במשטרת ישראל. קיים בו בית קברות צבאי ושלוחה של בית יד לבנים.
הקצין הדרוזי הבכיר ביותר החלל, אלוף משנה נביה מרעי ז"ל הוא בן הכפר. בביתו הקימה המשפחה חדר הנצחה לזכרו. בכפר הוקם בשנת 1997 מוסד "כפר הילדים". זהו מוסד כלל דרוזי, שנבנה בקרבת האתר הקדוש. הוא קולט ילדים ובני נוער בעייתיים אשר סובלים מחוסר מסגרת.
שניים מבני הכפר מכהנים בתפקידים בכירים במשרד הפנים, אל"מ סעיד עבד אל חק ומר נור אל דין שנאן, מר זאקי עאמר מכהן כעוזר של יו"ר מרכז השלטון המקומי. שיך סלמאן בדר מכהן בתפקיד מנהל בתי הדין הדתיים הדרוזיים ומר מוניר פאריס פעיל ותיק של האיגוד המקצועי. ראש המועצה המקומית הנוכחי הוא אל"מ (מיל.) מופיד עאמר.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה