תפריט נגישות

סגן טל צמח ז"ל

דברים לזכרו

אוהבים לנצח - הצוות

הצוות
משנודע לנו מועד הטקס הזה, לזכר חללי היחידה, לא ידענו שיהיה לו פן כל כך אישי וכואב לגבנו. ועכשיו אנחנו עומדים פה, יומיים לאחר קבלת הבשורה המרה, ולא מצליחים לחשוב עליך בלשון עבר.
צמח, איך אפשר לתאר את החברות בינינו למי שלא היה שם איתנו? את זה כנראה לא נצליח לעשות. המעט שנותר הוא לספר על הזיכרונות ממך, ועל הדברים שלא יהיו עוד.
צמח. איש היי-טק לא היית, היית קיבוצניק מהדור הישן, פלמחניק כזה, היינו אומרים עליך – בתמימות, במסירות, בנאמנות, בצחוק המוכר שלך, בלב הרחב.
מפקד היית עוד הרבה לפני שנעשית קצין, אבל לא בשטלתנות או בהתנשאות, אלא ביוזמות הקטנות, באחריות שתמיד הרגשת שמוטלת לך על הכתפיים, גם בזמנים הקשים, ותמיד בצניעות ובענווה.
צמח. איך נוכל לספר על כל הפעמים שהושטת יד לאחור, למשוך את זה שנשרך מאחורייך... על הניסיונות להוריד עוד קילו לפני המסכם, ולמצוא את עצמך בסוף סוחב שני חברים, במקום מנשא אחד. על הזמן שהשקעת בלכבות ממטרה שמטפטפת ליד המגרש, או להסביר לנו איך מצחצחים שיניים בלי לבזבז מים. על הטפות המוסר שקיבלנו כשפשענו ובזבזנו מיתר או גלחץ לריק.
רק לפני שבועיים, בחפשה האחרונה שלך, לקחת על עצמך לארגן את חולצת סוף המסלול, שכלנו התעצלנו להוציא לפועל כבר כמעט שנה.
ועכשיו, אנחנו רוצים לעשות כל כך הרבה דברים בשבילך, ורק חסר לנו איזה "צמח" שיארגן את הכל.
צמח, מה עם החלומות? עם התכניות שדיברת עליהם, ליצור את הצוות האולטימטיבי הזה? על הג'יפ שתקנה אחרי הצבא, על המשפחה והחברה שנותרו מאחור?
צמח, את האבדן והכאב אי אפשר להעביר במילים, ונותר אולי רק לומר תפילה-
"את צמח דוד עבדך מהרה תצמיח,
וקרנו תרום בישועתך. כי לישועתך קיווינו כל היום,
ברוך מצמיח קרן ישועה".

אוהבים לנצח - הצוות.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה