תפריט נגישות

סגן טל צמח ז"ל

מתוך חוברת שהוציאה היחידה לזכרו

דברים שכתב טל למג"ד בא"ח 35

מאת טל צמח, מ"מ 2 פל. ח
3.12.01
לכבוד: מג"ד בא"ח 35 סא"ל אהרון חליבה

אני נולדתי בקיבוץ חולדה (בבי"ח קפלן ברחובות), גדלתי בחולדה בגנים, בבי"ס יסודי עד כיתה ג', ולאחר מכן - כל הבי"ס עבר לנצר סירני, שם סיימתי את היסודי את כיתה ח'.
את ימי התיכון עברתי בקיבוץ גבעת ברנר, שם סיימתי עם בגרות מלאה, כשהמקצועות ש"הרחבתי" היו היסטוריה וגיאוגרפים.
בסוף כיתה י"ב התחלתי לעבוד בקיבוץ, קצת קצת חו"ל, עד לגיוס בנובמבר 99. עשיתי מסלול ביחידה, ולבה"ד 1 יצאתי לאחר שנה וחצי ( בערך חודשיים לפני סוף מסלול).
למרות שלקבל צוות שנמצא שנה בצבא, זה אולי נשמע אטרקטיבי - נמצאים ביחידה, מעבירים להם מסלול, קורס מכ"ים, מסכמים - בלי לעבוד בראש ל טירונות, עם כל המשמעת וכו'.. העדפתי ותמיד ידעתי, שאני דווקא רוצה לקבל טירונים וכן ל"התעסק בשטויות". העדיפויות של לצוות טירונים הם בגלל הרצון לחנך את החיילים כראות עיני, בדרך שאני מאמין בה ועל בסיב דברים שמאוד רציתי לשמר מהטירונות שלי, או לחילופין, דברים שרציתי לשנות ( דברים שלא אהבתי בטירונות שלי). אולי אתה חושב לעצמך, מי זה הבחור הזה, שמנסה למכור לי סיפורים על הרצון לעשות דברים מתוך אידיאולוגיה, אבל אני מודה ומתוודה - שהדבר ממשך לא כך. אולי יש משהו בחינוך שלי שגרם לי מאוד לרצות ולהגיע למשהו טוב בצבא ושגם די היה ברור לי שאהיה קצין, אבל אני לא מצליח לחבר שום רצון ושאיפה שלי בצבא לאידיאולוגיה.
לעניינינו, לאחר מתח לא קטן לקראת סוף בה"ד 1, כן הודיעו לי שאני משובץ לבא"ח, וכמובן ששמחתי ונורא רציתי להגיע לכאן (אולי פשוט מאוד רציתי שיגמר כבר הקורס..) הגענו לכאן בתום הקורס, אל הפלוגה שגרה באוהלים ונמצאת כאן למטה, ויכול להיות שזו לא הייתה התחלה טובה. ראיתי פלוגה מוזנחת, אוהלים קרועים ומפל"ג עם נתונים לא הכי מעודדים. לאחר לא מעט עבודה בפלוגה, אני חייב להגיד שהיא כבר נראית הרבה יותר טוב, אבל עדיין מאוד מפריעה לי העבודה שהמפל"ג לא שלם, בעיקר לאחר השבת האחרונה.
הכנת סגל, מלבד העבודות על הפלוגה, הייתה טובה, התנהלה באווירה טובה גם במסגרת הפלוגתית (פורום מוביל) וגם בפורום המחלקתי (מ"מ, סמל, מ"כ, מ"כ). השבוע בנורדיה היה מהנה, מלמד ומגבש, והתנהל באווירה חיובית מבחינת הסביבה (חדרי מגורים, חדר-אוכל..) שאפשרה התנהלות חלקה של הלו"ז.
השבת שלאחר מכן, לדעתי - מיותרת. לאחר כל השבוע שהיינו בדיונים ושיעורים פלוגתיים ומחלקתיים - אין טעם לעשות " שבת גיבוש", במיוחד לאור העובדה, שכל האנשים שמדובר בהם, חזרו זה עתה מבה"ד 1 או מביסל"ח, שם הם עשו לא מעט שבתות ולפניהם עומדת טירונות, שגם היא מלאה בשבתות.
שדאות - ההשתלמות הייתה בסדר מבחינת מה שרלוונטי לי. כל השינויים בתו"ל בנושאת, לדעתי לא עברו בצורה טובה ובתנאים לא טובים ( למעלה בחושך לא מאפשר לראות יותר מדי, ובקור שגרע מהריכוז).
קליעה - הי הנחמד אבל לא כל כך מקצועי. לא כל המקצים הועברו ע"י הסגל. צריך לתרגל יותר את שלבי החניכה ביבש וברטוב.
וינגייט - הרגשתי פספוס לגבי השיעורים שעברו שם. כלל הכיתה, שהייתי בה, כבר עברה את השיעורים הללו, הייתה בקיאות בחומר, שגרעו מאיכות השיעורים וחבל.
סדנת מנהיגות - הייתה טובה, מהנה. אני חושב שהייתי יכול להפיק יותר, אם הייתי ודע מה רוצים ממני. בגלל שהכל היה מסיפורים, והבנתי דברים רק בדיעבד, לא נראה לי שהפקתי מספיק מהסדנה.
קליטה - הייתה טובה, הכל התנהל חלק והראיונות נגמרו מהר ( מה לעשות, מדובר רק ב - 15 איש). השיעורים הראשונים על הנשק עברו מהר ונראה כי הקליטה הייתה גבוהה מאוד וכנ"ל התרגולים היבשים ביום שישי. ביום ראשון המ"כים מאוד מאוד מרוצים מהם, תקתוק העבודה שלהם היה טוב וגם ההספק בשיפצורים היה מעולה.
נכון לעכשיו יש לי סמל, 2 מ"כים, 15 חיילים, אני מבסוט מהסגל, מבסוט גם מהסגל המקביל לי וזה שמעלי, ואני מקווה שתהייה טירונות מהנה ומוצלחת לכולנו.

נכתב ע"י טל צמח
3.12.01

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה