תפריט נגישות

רב"ט משה "רובי" שטיינר ז"ל

מפרי עטו - משה שטיינר ז"ל

מכתבים ממלחמת ששת הימים

28.5.67
למומי שלי שלום,

פעם בימין ופעם בשמאל מה יפה הוא המחול. מה נשמע אצלכם אני מקוה שאתן מסתדרות טוב. אצלנו בינתיים הכל בסדר, תשלחו לי את הכתובת של יוסי. לא חסר לי דבר, שלומי טוב. תודיעי ליד בנימין בשמי שימשיכו להשקות את הדשאים ואת השתילים. יש לי המון שאלות בנושא איך מסתדרים. אך מאחר ואני לא יודע מתי אקבל מכם דואר, אני מניח שתכתבי הכל במכתב. נשאר לי רק לבקש ולמסור ד"ש לכולם. אנו היינו רוצים לחזור כבר הביתה אבל גם זה יגיע... המון נשיקות משה.

30.5.67
לאמא'לה שלי שלום,

משום מה לא הספקתי להתרכז בימים האחרונים עד כדי כתיבת כמה שורות, פרט לד"ש והכל בסדר ולא הוספתי כלום. כעת אני סוף סוף מתישב לעשות זאת.
ראשית אני מקוה שאצלכם הכל בסדר. ממעט הידיעות שמגיעות דרך העתונים הישנים מסתבר שהמתח בעיר גדול, אני מקוה שאף על פי כן את שקטה ומסתדרת עם תמי. אני בטוח שיש לך המון לכתוב לי בענין זה, ובכלל איך מסתדרים הענינים אצלכם. אנחנו די שקטים ומקוים שנחזור הביתה מכאן. אך אם נצטרך נבצע את המוטל...

5.6.67
לתמי וממי שלום!

אתמול שוחחנו אמנם בטלפון, אבל בינתיים השתנו קצת העניינים ולכן אני כותב. ראשית בודאי שמעת מה הלך עם יוצי והעוגות אבל זה הגיע עוד ברגע האחרון. בודאי יוצי חזרה הביתה לא כל כך שקטה, אבל בינתיים אקוה שהיא נרגעה. אני מרגיש מצוין ושקט, אני מקוה שגם את באותו מצב. ברור שהכל יחסי ויהיה טוב יותר לו ניתן לנו לעסוק בשלנו, אבל המציאות שונה ויש לפעול בהתאם. אני חושב הרבה הרבה עליכם, ומקוה שאתם עושים אותו דבר בכיון הפוך. מומי אני בטוח שאת די שקטה כדי להרגיע את ההורים.

11.6.67
לממי ותמי שלי שלום!

שמח אני לכתוב לכם מכתב זה אחרי הכל, כאשר אנו כבר במחשבתנו בדרך הביתה, ואני מקוה שאני לא טועה בהרבה. עברה שבת נוספת שבה נעדרתי מהבית, שבת מיוחדת אשר יהיה לי קשה מאד מאד לשכוח אותה, עם הרבה מחשבות עליכם. אבל העיקר, כפי שכבר אמרתי, שאני אחרי זה ובתקוה לשוב במהרה הביתה. אני סקרן כבר לראות אתכם אחרי ימים ספורים ושנראים כעת משום מה כארוכים באופן מיוחד. אני מצפה לשמוע על שלומכם, וכן רוצה הייתי לשמוע מה שלום יוסי.
אני מסיים בתקוה להתראות מהר מהר, שלכם בגעגועים.

לאבא, אמא, יוסי יוצי שלום.

מה שלומכם מדוע אינכם שולחים איזה מכתב? אני מצפה לשמוע על המתרחש אצלכם. מקוה ששלומכם טוב אני מרגיש טוב ולא חסר לי דבר פרט לגעגועים הביתה הכל בסדר. מצפה לשמוע מכם ממני תשמעו כשאחזור. בינתיים שלום ד"ש לכולם.

משה

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה