תפריט נגישות

סגן ישראל ארזי ז"ל

מהלך המבצע

אחד הבתים שפוצץ
אלבום תמונות

מגיעים במסוקים
בשעה 04:45 המריאו חמישה מסוקים עם צנחנים מבסיס עקרון. אליהם הצטרפו עוד שני מסוקים באזור באר-שבע. ב-05:46 עברו יחדיו את הגבול ונחתו על שלוש גבעות השולטות על בתים של ארגון הפת"ח בואדי אל-חנזירה.
בשעה 07:30 התקרב לכיוון הצנחנים ג'יפ ירדני ועליו ארבעה חיילים. הצנחנים פתחו עליו באש מקלעים אך הג'יפ חמק מבין אצבעותיהם.

מרדפים
כוח של 20 לוחמים מגדוד 202 ומחלקה מיחידה 424, ששימשו יחדיו כעתודה, הופעל לאחר שתחקור השבוי הראשון העלה כי עשרה אנשי פת"ח יושבים בבית באל-חנזירה. הכוח יצא מיד במסוק לעבר הבית. כשהתקרבו המסוקים נפתחה עליהם אש והתקבלה הוראה להמשיך מזרחה ולהשאיר את הבית לטיפול חטיבת השריון. שני המסוקים המשיכו לסרוק את השטח כשמסוק אחד באוויר והשני על הקרקע כשהחוליות שבו רודפות אחרי אנשי האויב הנמלטים. בהמשך הצטרפו אליהם שלושה מסוקים נוספים.

חציית הגבול
בשעה 05:43 דיווח מח"ט השריון כי כוחותיו חצו את הגבול. הכוחות היו בתנועה מאז 05:24 בבוקר. בשעה 06:30 דיווח על עיכובים בשל קשיי עבירות; שבעה זחל"מים התקלקלו. הטנקים המשיכו לנוע ובשעה 06:38 עלו על משטרת דחל ומצאו אותה נטושה. מהגבעות סביב נפתחה אש נק"ל על הכוחות והמג"ד הורה לטנקים לשתק אותה ע"י הפגזות על מקורות האש. במקביל הכינו לוחמי החה"ן (מגדוד הנדסה) את המשטרה לפיצוץ. בשעה 08:55 פוצצה המשטרה.

פיצוץ בתים
הכוחות מחטיבת השריון המשיכו לכיוון ואדי אל הנזירה ומצאו את בתי הפת"ח ריקים. חיילי החה"ן הכינו את הבתים לפיצוץ בעוד יתר הכוחות נעים לעבר משטרת פיפה. שם, פגעו בתול"ר ירדני ופוצצו את המשטרה. משם המשיכו למשטרת צפי אשר עליה השתלט טנק אחד.

הכפר צפי
כוח מגדוד 46 הכולל טנקים, חרמ"ש וסיור השתלט על הכפר צפי. הכוחות ריכזו את אנשי הכפר ומנעו כל התנגדות כשזו התעוררה. בשעה 10:37 היה הכפר בידינו. כוח שהוטס במסוקים עצר את הבריחה שהתגלתה מצפון לכפר וריכז כ-150 אנשים בנוסף לאלו שרוכזו בכפר. ארבעה בתים בהם נמצאו תחמושת, חומרי נפץ ומסמכים צבאיים פוצצו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה