תפריט נגישות

סמל מרדכי מוטי בן חיים ז"ל

מרדכי בן חיים
בן 20 בנפלו
בן חנה ושלום
נולד בעין שריד
בי"ח באדר תשי"ז, 19/2/1957
התגורר בעין שריד
התגייס ב-פברואר 1975
שרת בחטיבת הצנחנים גד' 890
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ג באייר תשל"ז, 10/5/1977
מקום נפילה: יריחו
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: תל מונד
שורה: 31, קבר: 2.
הותיר: הורים וארבעה אחים ואחיות

קורות חיים

בן שלום וחנה. נולד ביום י"ח באדר תשי"ז (19.2.1957) בעין-שריד שבגוש תל-מונד. למד בבית הספר היסודי האזורי שבתל-מונד, המשיך וסיים את לימודיו בפנימייה של מוסד 'עלומים' שבכפר-סבא. מוטי היה תלמיד חרוץ וממושמע והשיג ציונים טובים מאוד בלימודים. מוריו ומחנכיו אהבוהו ועזרו לו להתקדם ולהתפתח. היה חובב ספורט נלהב והשתתף בתחרויות רבות, במסגרת מועדוני ספורט לנוער שהיה חבר בהם. הוא נטל חלק באימוני הגדנ"ע. היו לו תחביבים רבים, ביניהם צילום וכן איסוף מטבעות כסף עתיקים.

כשסיים את לימודיו, התחיל לעבוד במפעל דיור לעולה בפרדסייה כדי לקיים את עצמו ללא עזרת הוריו. מנהל העבודה אהב אותו והעריך את אחריותו, את חריצותו ואת מסירותו לעבודה. קידומו היה מהיר ועד מהרה נתמנה כאחראי למחלקת הצבע במפעל. מוטי ציפה בכיליון עיניים למועד גיוסו לצה"ל והקדיש זמן רב לאימונים גופניים ולתרגילי התעמלות כדי לשפר את כושרו הגופני לקראת הגיוס.

מוטי גויס לצה"ל בפברואר 1975 והתנדב לחיל הרגלים כצנחן. הוא עמד בהצלחה באימוני הטירונות המפרכים ושימש דוגמה לחבריו במחלקה. כעבור זמן הועלה לדרגת סמל ונתמנה כמפקד כיתת צנחנים. פקודיו אהבוהו והוא הצליח להקים כיתה ממושמעת ומסודרת. בחופשותיו המועטות לא מצא מרגוע ומיהר תמיד לשוב ליחידתו, לדאוג לסידורים דחופים ולמלא במלוא האחריות את תפקידיו.

ביום כ"ג באייר תשל"ז (10.5.1977) נספה מוטי בעת מילוי תפקידו, באסון התרסקות המסוק בבקעת הירדן. הובא למנוחת עולמים בחלקה הצבאית שבבית העלמין בגוש תל-מונד. השאיר אחריו הורים וארבעה אחים ואחיות.

משפחתו תרמה ספר תורה לבית הכנסת שבתל-מונד, להנצחת זכרו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה