תפריט נגישות

סמ"ר אבנר בן אליהו מזרחי ז"ל

אבנר בן אליהו
בן 41 בנפלו
בן פרידה ואליהו
נולד בירושלים
בי"א בטבת תרצ"ו, 6/1/1936
התגורר בירושלים
התגייס ב-1957
שרת בחטיבת גולני, חטיבת ירושלים גד' חי"ר 8119
נפל בעת שירותו
בכ"ו באב תשל"ז, 10/8/1977
מקום נפילה: בקעת הירדן
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 5, שורה: 02, קבר: 05.
הותיר: אישה, בן ובת

קורות חיים

בן אליהו ופרידה, נולד ביום י"א בטבת תרצ"ו(6.1.1939)בירושלים. בן למשפחה מרובת-ילדים ודלת-אמצעים, הוא גדל בבית קטן, בדירה בת חדר אחד. המשפחה חיה בצמצום ואבנר עזר להוריו מילדותו בכלכלת המשפחה, בעת לימודיו בבית-הספר היסודי 'דורש ציון' בירושלים עסק במכירת עיתונים, וכשסיים את לימודיו היסודיים, הקדיש את מרבית-זמנו לעבודה ולעזרה לבני-המשפחה, לפני גיוסו התחיל לעבוד כחניך במינהל מקרקעי ישראל. הוא הצליח בעבודתו והשביע את רצון מעסיקיו. ברבות הימים, כעבור שנים רבות, הגיע לדרגת רכז-נפה, שהיא בין הדרגות הבכירות במקצועו.

אבנר נשא לאישה את שלומית, עזב את בית- הוריו ובנה לו בית בירושלים. היה בעל ואב למופת, ונאמנותו למשפחה לא ידעה גבול. בביתו הקט והנעים השתדל לתת לילדיו כל-מה שחסר לו בילדותו - בחומר, ברוח ובאהבה. את הישגיו בעבודה ובמשפחה השיג בזכות רצונו העז, אופיו הטוב ויחסיו הנפלאים עם בני-אדם. הוא היה מוכר לכל כאדם האוהב לעזור למכריו בעצה ובמעשה, אבנר גויס לצה"ל בשנת 1957 והתנדב לשרת בחטיבת גולני. אחרי שחרורו מן השירות הסדיר, המשיך לשרת שנים רבות בחטיבה כחייל-מילואים.

במכתב לאישתו כותב מפקד-היחידה : "אבנר שירת ביחידתנו כעשרים שנים וידע ליצור קשרים טובים, הדוקים וכנים עם כל החיילים והמפקדים הסובבים אותו. בעבודה השקיע ידע רב ומאמץ ללא גבול." תכונותיו, שנתגלו בעבודתו כמינהל מקרקעי ישראל, באו לגילוי גם בשירותו הצבאי: "אחריות רבה לביצוע המוטל עליו, רמה מקצועית גבוהה וקשרי-אנוש הדוקים."

ביום כ"ו באב תשל"ז (10.8.1977) , בעת שירות-מילואים פעיל בבקעת-הירדן, נפל אבנר במילוי תפקידו. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בהר-הרצל שבירושלים. השאיר אחריו אישה, בן ובת. כשלושה חודשים אחרי מותו נולד בנו השלישי , שנקרא על-שמו - אבנר-אייל.

המשפחה תרמה ספרי-תפילה לבתי-הכנסת שהתפלל בהם, להנצחת זכרו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה