תפריט נגישות

רב"ט עוזי-עזרא אנגל ז"ל

עוזי-עזרא אנגל
בן 19 בנפלו
בן מרגלית ואליהו
נולד ביפו
בב' בתשרי תשי"ח, 27/9/1957
התגייס ב-אוקטובר 1975
שרת בחטיבת הצנחנים גד' 890
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ג באייר תשל"ז, 10/5/1977
מקום נפילה: יריחו
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק
חלקה: 66, שורה: 13, קבר: 4.
הותיר: הורים ושלוש אחיות

קורות חיים

בן אליהו ומרגלית. נולד ביום ב' בתשרי תשי"ח (27.9.1957) ביפו. הוא התחיל ללמוד בבית הספר היסודי 'גורדון' שבחולון והמשיך את לימודיו היסודיים בתל אביב בבתי הספר 'ארנון' ו'צבי שפירא'. מורתו נזכרת כיצד הפך עוזי במהירות לאחד מהחבר'ה, וזאת "בזכות תכונותיו ואופיו... תכונות כגון: טוב לב, יושר פנימי וכנות, סיוע לחלש ולנזקק. חיוכו המקסים, אשר מעולם לא מש מפניו, כבש לבבות רבים." גם אהבתו לבעלי חיים ביטאה את נכונותו לעזור לחלש. עוזי המשיך ללמוד בבית הספר התיכון המקצועי 'אורט' יד-סינגלובסקי. עוזי היה נער ערני ותוסס שלא הסתגל למשמעת הנוקשה שבבית הספר. הוא פרש והמשיך בבית הספר 'שבח'. שהה פרק זמן מסוים בקיבוץ גונן, חזר לתל אביב וסיים את לימודיו במכון להכשרה מקצועית שבחולון במגמת החשמל. עוזי אהב לעסוק בספורט. עוד בבית הספר נהג לשחק כדורסל, נטל חלק פעמים מספר בצליחת הכנרת וקיבל על כך תעודות ומדליות.

עוזי גויס לצה"ל בסוף אוקטובר 1975 והוצב לחיל האויר. הוא נתקבל לקורס טיס. כעבור זמן מה פרש מהקורס והתנדב לחטיבת הצנחנים, הוא עבר קורס צניחה והתקבל לקורס מ"כים חי"ר, עם חבריו עבר בנתיב הקשה והמפרך של מסעות וניווטים, תרגילים ואימונים. הוא אהב את השירות בצבא ושאף להתקדם ולהגיע לקצונה.

ביום כ"ג באייר תשל"ז (10.5.1977), בעת תרגיל מסכם של סדרת אימונים, נפל עוזי בעת מילוי תפקידו, בתאונת התרסקות המסוק בבקעת הירדן. הובא למנוחת עולמים בבית העלמין שבנחלת יצחק, ליד סבו, שנהרג בעת שניסה להציל חבר לעבודה, וליד דודו, שנפל בהיותו איש שירות הביטחון. השאיר אחריו הורים ושלוש אחיות.

משפחתו הנציחה את זכרו והקימה חדר עיון על שמו בספרייה בבית הספר 'צבי שפירא' שלמד בו. בעלון בית הספר 'כשהשפירון פורח' פורסמה רשימה לזכרו של עוזי ועל טקס חנוכת חדר העיון על שמו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה