תפריט נגישות

סמל נחמן נחמי גנץ ז"ל

נחמן גנץ
בן 22 בנפלו
בן אהובה ומיכאל
נולד ברחובות
בכ"ח בטבת תשי"א, 6/1/1951
התגורר בעינות
התגייס ב-פברואר 1969
שרת בסיירת חרוב 317
נפל בקרב
בט"ז בתשרי תשל"ד, 12/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: חאן ארנבה
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: רמלה
הותיר: הורים ואח

קורות חיים

נחמן (נחמי) בן אהובה ומיכאל, נולד ביום כ"ח בטבת תשי"א 6.1.1951 ברחובות. הוא למד בבית הספר הממלכתי ד' ברמלה, ואחרי כן סיים לימודיו בבית הספר התיכון חקלאי "עיינות". כבר בגיל הגן היה נחמי ילד נבון ופיקח והגננת המליצה להכניסו לבית הספר, עוד בטרם מלאו לו שש.

בבית הספר היה אחד התלמידים החרוצים והאהודים על המורים ועל הילדים כאחד. הוא סיים את לימודיו בבית הספר היסודי בציונים גבוהים. במסיבת הסיום השתתף בהצגה ושיחק את תפקידו בטעם ובכישרון רב. הוא החליט ללכת ללמוד בבית הספר החקלאי ב"עיינות", וכל מאמצי הוריו לשכנעו שילמד בבית הספר תיכון ליד הבית לא הועילו והוא דבק בהחלטתו.

במסגרת בית הספר השתתף בפעולות הגדנ"ע והיה חובב ספורט נלהב. במיוחד אהב לשחק בכדורגל ושיחק בקבוצת "מכבי" ברמלה, שם היה אהוד על השחקנים ועל הקהל. כן אהב מאוד לשחות ולשחק בטניס שולחן.

נחמן היה חבר טוב והיה אהוד על כל מי שהכירו. הוא היה בן מסור להוריו, דאג להם ורחש להם כבוד וחיבה רבה. אחרי שסיים את לימודיו בבית הספר החקלאי נותר זמן עד לגיוסו לצבא והוא עבד כמורה מחליף בבית הספר הממלכתי ד' ברמלה.

נחמן גוייס לצה"ל בראשית פברואר 1969 והתנדב לחיל הצנחנים, לסיירת מהוללת. הוא עשה מאמצים רבים כדי להוכיח שהוא ראוי להתקבל לסיירת וכדי להצטיין בה. לאחר סיום הטירונות ולאחר שהשתלם בקורס צניחה ובקורס חבלנים, הוצב כחבלן ביחידת צנחנים שעסקה במארבים ובמרדפים בבקעת הירדן. בתעודת השחרור שלו צויין כ"חייל חרוץ ומסור לעבודתו".

משחזר לחיים האזרחיים החל נחמי לעבוד ב"אלקטרה" ושם עבד עד המלחמה. באחרונה היה פעיל מאוד במועדון הנוער ברמלה, ובלילות שבת היה מארגן שם פעולות חברה ודאג לכול. לאחר שסיים את השירות הסדיר, הוצב לשירות מילואים בפלוגת סיור של חיל הצנחנים.

כשפרצה מלחמת יום הכיפורים, לא נקרא נחמן להתייצב ולא מצא מנוחה לנפשו. הוא ארז את חפציו והמתין בקוצר רוח מוכן לצאת. ברגע שהגיע צו הקריאה, התייצב במקום המיועד, וכיוון שהיה חבלן, צורף לפלוגה של חיל ההנדסה ונשלח עמה לחזית ברמת הגולן. אור ליום ט"ז בתשרי תשל"ד 12.10.1973. יצא נחמן עם כוח ממונע על זחל"ם לפעולת טיהור בכפר חאן ארנבה. בדרך חזרה נפגע הזחל"ם, שהיה טעון חומר נפץ. נחמן ויתר אנשי הכוח שהיו עמו נפגעו ונהרגו. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין ברמלה. השאיר אחריו הורים ואח. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל.

יחידת חיל ההנדסה שלו הוציאה לאור חוברת לזכר שלושה עשר החיילים שנפלו בזחל"ם ונחמן בתוכם.

הוריו הרימו תרומה להנצחת שמו של בנם בבית כנסת.

יהי זכרו ברוך.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה