תפריט נגישות

רב"ט יהודה נפה ז"ל

יהודה נפה
בן 19 בנפלו
בן מרים וישעיהו
נולד בעפולה
בי"ז בתמוז תשי"ד, 18/7/1954
התגייס ב-נובמבר 1972
שרת בסיירת חרוב 484
נפל בקרב
בכ"ח בתשרי תשל"ד, 24/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: סואץ העיר
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: באר שבע
הותיר: הורים ושני אחים

קורות חיים

יהודה, בן מרים וישעיהו, נולד ביום י"ז בתמוז תשי"ד (18.7.1951) בעפולה. הוא למד בבית הספר היסודי "ניצנים" בבאר שבע ואחרי כן סיים את לימדיו בבית הספר התיכון מקיף א' בבאר שבע. יהודה היה תלמיד שקט, נבון וחרוץ. הוא אהב בעיקר את המקצועות הריאליים והצטיין בתחום הטכנולוגיה. מוריו העידו עליו, כי ביצע כל עבודה שהוטלה עליו בקפדנות, ניחן באופי חזק וברצון ברזל. כשנסתבר לו כי לא יוכל לגשת לבחינות הבגרות במסגרת לימודיו הרגילים, עשה זאת בלימודים נוספים, שלמד במסגרת בית ספר ערב.

הוא היה פעיל במועדון הקליעה של הגדנ"ע והיה ספורטאי מעולה שהצטיין בענפי האתלטיקה השונים - בעיקר בריצה למרחקים ארוכים, בשחייה, בכדורגל ובכדורסל. הוא התברך בתבונת כפיים, הרבה לצייר, במיוחד על בדים, ולעסוק בעבודות יד שונות: הרכבת דגמי מטוסים וספינות, בניית מבנים מיניאטוריים מגפרורים ועוד. יהודה היה צנוע ונחבא אל הכלים, ומעולם לא התפאר בהישגיו. מטבעו היה ביישן ומופנם במקצת. עם זאת היה מקובל בחברה, מוקף חברים תמיד ואהוב על הכול. הוא היה נעים הליכות וטוב לב, התייחס בעדינות ובאצילות נפש אל כול אדם ונהג לעזור לזולת ברצון ובכנות.

יהודה היה גבה קומה וצנום, בעל תווי פנים עדינים ושיער בהיר וחלק. שקט ושלוות נפש ציינו את כל מעשיו ואת כל דרכיו. לעתים היה מתבודד עם הגיגיו שעות ארוכות, אך הוא היטיב להטות אוזן בתשומת לב למשאלותיו וללבטיו של חבר ולהיות לו לעזר רב. חיבה מיוחדת נודעה ממנו לבעלי חיים - ובעיקר לכלבים. הוא אהב את משפחתו, היה בן נאמן ומסור להוריו, סייע לאביו בעסקיו ולאחיו הצעירים בלימודיהם.

יהודה גויס לצה"ל בראשית נובמבר 1972 והתנדב לחיל הצנחנים, בסיירת "חרוב". לאחר הטירונות השתלם בקורס צניחה. הוא היה חייל מצוין ושימש דוגמא לחבריו במרץ ובהתלהבות שהשקיע בתרגילים ובאימונים. במשך תקופת שירותו בצבא השתדל שלא להדאיג את הוריו, הקפיד לכתוב הביתה ומעולם לא התלונן על קשיים. לא היה גבול לאושרו, כאשר באו בני משפחתו לבקרו בבסיסו בשבתות, כשלא יכול היה לצאת הביתה לחופשה.

כשפרצה מלחמת יום הכיפורים היה יהודה בחופשה בביתו והוא נקרא מיד להתייצב ביחידתו. ביום האחרון לפני הפסקת האש הצטרפה יחידתו לכוחות הלוחמים ממערב לסואץ, וביום כ"ח בתשרי תשל"ד (24.10.1973) נפגע יהודה ונהרג באש שהונחתה על הנגמ"ש שלו בקרב על העיר סואץ.

הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בבאר שבע.

השאיר אחריו הורים ושני אחים.

לאחר נופלו הועלה לדרגת רב טוראי. בן 19 היה בנופלו.

"יהי זכרו ברוך"

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה