תפריט נגישות

טוראי אברהם מלכה ז"ל

אברהם מלכה
בן 18 בנפלו
בן לילי ויוסף
נולד במרוקו - קזבלנקה
בתשי"א, 1951
התגייס ב-מאי 1969
שרת בחיל האויר, חטיבת הצנחנים גד' 202
נפל בעת מילוי תפקידו
בח' בכסלו תש"ל, 17/11/1969
במלחמת ההתשה
מקום נפילה: בקעת הירדן
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 2, שורה: 7, קבר: 23.

קורות חיים

בן יוסף ולילי. נולד בשנת תשי"א (1951) בקזבלנקה שבמרוקו, ועלה עם משפחתו ארצה בשנת 1956. המשפחה התיישבה בכפר אוריה, מושב בפרוזדור ירושלים, ואברהם למד בבית הספר היסודי "טל שחר" שבאיזור. הוא היה נער מחונן, תלמיד חרוץ ושקדן. הוא שיחק בקבוצת הכדורגל המקומית והיה חבר בקבוצת הנוער לכדורגל של "הפועל" אזור. הוא נהג לעזור להוריו בעבודות חקלאיות ככל שיכול למען הקל עליהם. אחרי שסיים את לימודיו היסודיים בחר להמשיך ללמוד בפנימייה הצבאית לקציני ים בעכו, כי עוד מימי ילדותו קסם לו הים. כעבור שנתיים ומחצה עזב את הפנימייה וחזר לבית הוריו. הוא המשיך ללמוד בשעות הערב ולעבוד בימים, והקדיש מזמנו גם לספורט.

אברהם גוייס לצה"ל במאי 1969 והתנדב לשרת בחיל הצנחנים. אור ליום ח' בכסלו תש"ל (17.11.1969), נפל אברהם בבקעת הירדן בהיתקלות עם האויב. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בקרית שאול.

מפקד יחידתו כתב למשפחה השכולה מכתב תנחומים בשם הצנחנים ומפקדיהם וציין את אברהם כחייל טוב וחבר מסור, שמח ועליז תמיד ומלא מרץ ורוח קרב. "בכל מסע", כתב המפקד, "היה עוזר לחבריו החלשים ולכל משימה שהוטלה היה הוא ראשון להתנדב. גם בקרב האחרון היה זה אברהם שגילה ראשון את האויב ופתח עליו באש ותוך כדי קרב נפל". את מכתבו מסיים המפקד בזו הלשון: "שותפים אנו לצערכם ולאבלכם על הבן המסור שנלקח מכם; אך שותפים אנו לאמונה שאברהם נפל למען מטרה גדולה ונעלה, כדי שמשפחתו וכל עם ישראל יוכלו להמשיך ולחיות כעם חופשי בארצם".

גביע על שמו נתרם על ידי כפר אוריה לקבוצת הכדורגל ממושב תרום שבפרוזדור ירושלים, שניצחה בטורניר; הוריו תרמו לבית הכנסת המקומי ספרים על שמו ולזכרו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה