תפריט נגישות

סרן מרדכי ('מוטקה') טל טלוטלמן ז"ל

מרדכי טל
בן 36 בנפלו
בן שרה וסולומון
נולד ברומניה
בכ"ב באב תרצ"ג, 14/8/1933
התגייס ב-יולי 1951
שרת בחטיבת הצנחנים
נפל בעת מילוי תפקידו
בט"ו בשבט תש"ל, 22/1/1970
מקום קבורה: רחובות
הותיר: אישה ושלושה ילדים

קורות חיים

בן סולומון הכהן ושרה. נולד ביום כ"ב באב תרצ"ג (14.8.1933) בטהוץ שברומניה. את לימודיו היסודיים השלים שם וכאשר הגיעה המשפחה לארץ בשנת 1948, למד בבית ספר תיכון בתל אביב עד שסיים את לימודיו.



מרדכי גויס לצה'"ל ביולי 1951 והתנדב לשרת בחיל הצנחנים. במשך תקופת שירותו צנח מרדכי למעלה מאלף פעם והתחושה הנפלאה של שהייה באויר קסמה לו למן הצניחה הראשונה. אמנם לא פסק מלפחוד לפני הצניחות, אלא שמימיו לא ניסה להתחמק מהן. במרוצת שירותו הסדיר התמנה לתפקיד סמל מחלקה. כשבועיים לפני תום שירותו נקרא מרדכי למפקד הבסיס, שהציע לו לצאת לקורס קצינים, אך הוא לא קיבל את הצעתו.

שנתיים בערך לאחר שחרורו, נקרא, כאיש מילואים, להשתתף בפעולת תגמול. אחרי פעולה זו הוצע לו להצטרף לצבא הקבע ולצאת לקורס מדריכי צניחה, לכך הסכים מרדכי - וחתם. זה היה ביוני 1956. כמדריך צניחה התמחה ב"תחום" חדש - צניחה חופשית. בצניחה החופשית הראשונה פחד מאוד, כפי שסיפר בעצמו. בצניחה השנייה, פחד פחות ולמן הצניחה השלישית ואילך היה כבר "משוגע" לצניחות חופשיות. שוב לא פחד ולא חשש שמא לא ייפתח המצנח. מחשבותיו היו נתונות לאותה נקודה שעל הקרקע, אשר בקרבתה היה חייב לנחות.

במאות הצניחות שצנח קרו לו הרבה תקלות, אך תמיד ידע להתגבר עליהן ולנחות בשלום. באחת מהן ריחף קרוב לאחד המושבים שבדרום ולפתע סחף אותו משב רוח לכיוון המושב. הוא סיפר אחרי כן: "הייתי צריך לבחור בין נחיתה על גג הרפת או על צמרת אקליפטוס. בחרתי באקליפטוס. מן העץ התחלקתי לקו המתח הגבוה, קרעתי אותו ונחבטתי בקרקע".

מרדכי עלה בסולם הדרגות והגיע לדרגת סרן. בבית הספר לצניחה היה מדריך צנחנים וביוזמתו הוקם מועדון, אשר לו הקדיש את כל שעותיו הפנויות. כמפקדם של מדריכי הצניחה עשה הכל כדי להפוך את המועדון למקום מפגש נעים ומועיל לאחר שעות עבודתם.

ביום כ"ז בטבת תש"ל נפצע בעת מילוי תפקידו וכעבור שבעה עשר יום, בחמישה עשר בשבט תש"ל (22.1.1970), מת מפצעיו. הניח אישה ושלושה ילדים. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות ברחובות.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה