תפריט נגישות

רס"ל שאול ימיני ז"ל

שאול ימיני
בן 22 בנפלו
בן מזל ונסים
נולד בתימן
בט' בטבת תש"ז, 1/1/1947
התגורר בכפר סבא
התגייס ב-5.11.1964
שרת בחטיבת הצנחנים, חיל הנדסה פלחה"ן
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ב בטבת תש"ל, 31/12/1969
מקום נפילה: מעלה אדומים
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: כפר סבא
הותיר: הורים, שלושה אחים - יוסי, יואל וישי וארבע אחיות - גאולה, דינה, חיה ושושנה

קורות חיים

בן נסים ומזל. נולד ביום ט' בטבת תש"ז (1.1.1947) בתימן ועלה עם משפחתו לארץ בשנת 1949. הוא למד בבית הספר היסודי של חב"ד בכפר סבא ולאחר שסיים את לימודיו, נתקבל כחניך בבית הספר התיכון מקצועי כפר אברהם בפתח תקוה. לאחר שלמד שנתיים את מקצוע החרטות החליט להתגייס לצה"ל. הוריו התנגדו לגיוסו המוקדם וניסו לשכנע אותו שלא יעשה כן, אולם הוא דבק בעקשנות בדעתו והצליח לשכנע את הוריו.

הוא התגייס לצה"ל בתחילת נובמבר 1964, בהיותו בן 17 בלבד והתנדב לשרת בחיל הצנחנים. כאשר סיים את שירות החובה החליט כי הדרך הטובה ביותר לשרת את עמו היא להצטרף לשירות קבע וכך עשה. במאי 1967 השתתף במלחמת ששת הימים, בפעולת כראמה ובפעולות מבצעיות רבות והצטיין בכולן. כלוחם אמיץ וכמפקד הוא אהב את חבריו וידידיו היו מבקרים בביתו לעתים קרובות חביב היה על כולם, שמר על סודות הצבא, נזהר משיחות טלפוניות ודיבר ברמזים בלבד.

ביום כ"ב בטבת תש"ל (31.12.1969), מצא את מותו בעת מילוי תפקידו. הוא הובא למנוחת עולמים בבית הקברות בכפר סבא.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "שאול היה אחד מחברינו וידידינו זה שנים. הוא היה מסור ונאמן לתפקידיו בצורה מושלמת, בפעולותיו הצטיין כלוחם וכמפקד. אהבנו את שאול והערכנו אותו מאוד. הוא חסר לנו כעת ויחסר לנו גם בעתיד כי מקומו שמור עמנו תמיד".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה