תפריט נגישות

סמ"ר סנדו-יששכר וולט ז"ל

סנדו-יששכר וולט
בן 23 בנפלו
בן בלומה ואברהם
נולד באוסטריה
בי' באדר תש"ז, 2/3/1947
התגורר בבת ים
התגייס ב-11.5.1966
שרת בחיל הנדסה גדוד אסף
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ו בשבט תש"ל, 2/2/1970
במלחמת ההתשה
מקום נפילה: בקעת הירדן
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 6, שורה: 02, קבר: 06.
הותיר: הורים ושני אחים - ראובן ומנשה

קורות חיים

בן אברהם ובלומה. נולד ביום י' באדר תש"ז (2.3.1947) בסלפנבן, שבאוסטריה. כשהיה כבן שנה עלתה משפחתו ארצה. יששכר למד בבית-הספר היסודי "אליאנס" בשכונת מנשייה ובבית-הספר על-שם וייצמן, שביפו. היה חניך תנועת "הצופים" וגם חבר ב"צופי- הים" ביפו, עד שהתחיל ללמוד בבית-הספר התיכון המקצועי "אורט" ביפו. בתקופה זאת היה חבר גם בתנועת "הנוער העובד והלומד". אהב את השחייה בים בכל עונות השנה וכן היה חובב טניס. בשעות-הפנאי אהב לקרוא הרבה. היה חבר מסור לכל חבריו ונכון לעזור תמיד גם לאנשים זרים.



גויס לצה"ל במאי 1966 והצטרף ליחידה קרבית. סנדו סיים קורס מ"כים ולאחר- מכן המשיך בקורס מש"קי-חבלה. זמן מה טיפל בגיוס טירונים ושימש כסמל מחלקה. החיילים אהבו אותו, עד כדי הערצה, וכאשר גמרו את הטירונות לא רצו להמשיך בלעדיו. בסוף יוני 1969 חתם לשירות של שישה חדשים בצבא-הקבע ומפקדיו היו כה מרוצים ממנו עד שביקשוהו לחתום על תקופה נוספת. הוא נשמע להם, חתם לעוד שנה אחת. הוא עבר ליחידה אחרת, אך כעבור שבועיים, ביום כ"ו בשבט תש"ל (2.2.1970), נפל בעת מילוי תפקידו בבקעת הירדן. הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית-שאול.



במכתב-התנחומים להוריו, כתב מפקד-יחידתו: "בנכם שירת במשך שירות- החובה בגדוד הנדסה-קרבית והשתתף כמפקד בפעולות רבות בסיני ובתעלה. הוא רכש לו שם של מפקד אחראי ומסור לתפקידו, למרות ידיעתו את הקשיים בתפקיד זה, התנדב להמשיך לשרת בצה"ל בשירות-קבע בבקעת הירדן ותוך זמן קצר התחבב על חבריו ובלט ברצינותו בנכונותו לבצע את כל המוטל עליו".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה