תפריט נגישות

סרן שבתאי סבו בן אהרון ז"ל

שבתאי בן אהרון
בן 33 בנפלו
בן לורה ואהרן
נולד בבולגריה
בז' בתמוז תרצ"ג, 1/7/1933
התגייס ב-מאי 1951
שרת בחיל האויר טייסת 147
נפל בקרב
בכ"ו באייר תשכ"ז, 5/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: מעלה אדומים
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אשה ושתי בנות

קורות חיים

בן אהרון ולורה. נולד ביום ז' בתמוז תרצ"ג (1.7.1933) בעיר קיוסטנדיל אשר בבולגריה. סיים את לימודיו בבית-ספר יסודי ותיכון מקצועי "אורט" בחוץ-לארץ, ולאחר-מכן, בשנת 1948, עלה לארץ והמשיך את לימודיו בקיבוץ. היה טייס לפי מקצועו והיה מראשוני שליחינו לחוץ-לארץ כדי ללמוד את השליטה בציפורי הפלדה המודרניים ביותר. עלה בדרגה והגיע לדרגת קברניט במטוסי "בואינג" והיה בין הקברניטים הראשונים בטיס הישראלי האזרחי; עבד בנתיבי אויר לישראל "אל-על". איש משפחה היה ובשובו מטיסות ארוכות היה נוהג לבלות בקרב המשפחה.

לצה"ל גויס במאי 1951 והיה מוותיקי הטייסים בחיל-האויר בו שירת כטייס קרבי. היה אחד החלוצים בטיסה במטוסי-סילון של חיל-האויר. השתתף במערכת-סיני בטייסת אשר נטלה על עצמה משימה מסוכנת ומכרעת. ובגבורה עילאית ובהתעלמות מסכנות ניתק במטוסו את הקשר בין מפקדת מצרים עם חזיתה. שקט היה מטבעו ונוח לבריות ואף צנוע במעשיו. הגיע לדרגת סרן. אף בהיותו טייס אזרחי התאמן במילואים בטיסה קרבית ושמר על כושרו המלחמתי.

בפרוץ מלחמת ששת הימים שירת במילואים ואישיותו השלווה תרמה הרבה לקור רוחם של חבריו-לנשק בעשותו את כל המוטל עליו בצורה טובה ויסודית. אך בקרב שנערך ליד מעלה-אדומים, בדרך ירושלים-יריחו, עם ערוב היום הראשון לקרבות, הוא כ"ו באייר תשכ"ז (5.6.1967), שעה שצנח בשטח לא-לנו, נרצח בידי האויב. הניח אשה ושתי בנות. הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות האזרחי בקרית שאול.

במלאת שנה לנפלו נטעה הקרן-הקיימת לישראל חורשה לזכרו ביער הטייסים במודיעין אשר ליד בן-שמן; החורשה ניטעה מטעם קרוביו, חבריו וחברת "אל-על". חברת "אל-על" העניקה שלוש מדליות על שמו לתלמידים מצטיינים בבית-הספר "הולץ" במגמות טיס ואלקטרוניקה. בבטאון של עובדי "אל-על" הועלה זכרו. חבריו הוציאו חוברת הנושאת את שמו - "שבתאי".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה