תפריט נגישות

טוראי חיים פרגר ז"ל

חיים פרגר
בן 19 בנפלו
בן הניה ודוד
נולד ביגור
בח' באייר תש"ח, 17/5/1948
התגורר ביגור
התגייס ב-אוקטובר 1967
שרת בחטיבת הצנחנים פלס"ר
נפל בפעילות מבצעית
בכ"א באדר תשכ"ח, 21/3/1968
במבצע כארמה
מקום נפילה: כראמה
באזור ירדן
מקום קבורה: קיבוץ יגור

קורות חיים

בן דוד והניה. נולד ביום ח' באייר תש"ח, 17.5.1948 בקיבוץ יגור. אחרי שסיים את לימודיו היסודיים שם, המשיך ללמוד בבית הספר התיכון שבמקום עד שסיים את לימודיו.

עדין נפש היה הנער, מוכן תמיד להיטיב עם חבריו ובנפש חפצה לעזור לכל. מסור היה להוריו, דאג להם בימי מחלה וחולשה והשתדל למנוע מהם כל טרחה יתירה. בת-צחוק האירה את פניו תמיד והכל רצו בקרבתו ובחברתו. הצטיין בטוב לבו. היה הראשון לארגן טיולים ומסיבות ורצה שכל החבר'ה יהיו שמחים ושבעי רצון.

מיד לאחר שנעשה חבר במשק גוייס ליישוב ספר (יד-חנה) ועוד לפני צאתו לצבא למד לאחוז בנשק ולהגן על הגבול. שם התבלט ביחסו הרציני לתפקידו ובנכונותו לשאת באחריות בעול. מסירות ונכונות אלו הוליכו אותו, כרבים אחרים מבין בני הקיבוץ, אל סיירת הצנחנים. הוא התבלט ביצירת ההווי, הבניין וההצלחה של יד-חנה.

באוקטובר 1967 גויס לצה"ל, זה היה אחרי שסיים את השנה השלישית המוקדמת ביד-חנה. היה עושה הכל במיטב יכולתו ומבצע כל תפקיד שהוטל עליו מתוך שקט ובטחה וללא אומר ודברים. ציית למפקדיו, השתדל וחתר לטוב ביותר בתפקידיו. עמד במסעות ואימונים רבים ומפרכים ומתוך אומץ-לב ושקט רב אחז במקלע שלא הוציאו מידו. במשך כל תקופת שירותו היה חייל מצטיין, הוכיח יעילות ומסירות והיה אהוד על מפקדיו. אבל ביום כ"א באדר תשכ"ח, 21.3.1968 יצא חיים לפעולת תגמול נגד בסיסי החבלנים הירדניים, הידועה כמבצע כראמה (העיירה ממזרח לירדן שבתוכה התרכזו וממנה יצאו חבלני האויב לשטח ישראל). במבצע זה השתתף חיים ובו נפל, כשבועיים אחרי שסיים את אימוניו בחטיבת הצנחנים.

הובא למנוחת עולמים בבית הקברות במשק יגור.

מפקד היחידה אשר בה שירת חיים, כתב להוריו במכתב התנחומים: "חיים היה אחד מטובי החיילים שביחידה ועל אף הזמן הקצר יחסית של שירותו בצבא עבר אימונים יסודיים, עמד בהם בהצלחה והיה מבחירי החיילים ובתור שכזה נפל".

משק יגור הוציא לאור חוברת לזכרו. בחוברת הזכרון "אשר נפלו במלחמה" של הקיבוץ המאוחד הועלה זכרו. בכרך ד' של "גוילי אש", ילקוט עזבונם של הבנים אשר נפלו במערכות ישראל, הובא מעזבונו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה