תפריט נגישות

טוראי זאב זאביק אלתרמן ז"ל

זאב אלתרמן
בן 19 בנפלו
בן חנה ושמחה
נולד במשמר השרון
בי"ט בניסן תש"ח, 28/4/1948
התגורר במשמר השרון
התגייס ב-נובמבר 1967
שרת בחטיבת הצנחנים פלס"ר 5173
נפל בפעילות מבצעית
בכ"א באדר תשכ"ח, 21/3/1968
במלחמת ההתשה
מקום נפילה: כראמה
באזור ירדן
מקום קבורה: משמר השרון

קורות חיים

בן שמחה וחנה. נולד ביום י"ט בניסן תש"ח, 28.4.1948, בקבוצת משמר השרון. שנות ילדותו עברו עליו תוך מחלות אולם במשך השנים התגבר על מחלותיו ולאחר שהגיע לגיל "בר מצוה" התחסן בגופו.

את לימודיו היסודיים למד בקבוצה ולאחר מכן המשיך בבית הספר התיכון החקלאי "עירון" שבחדרה. הוא נכנס לחיי החברה ולמשטר בית הספר ו"התאקלם" - מורים וגם תלמידים אהבו אותו. בסיימו את לימודיו היה עובד בבית, בענף המטעים, ובעבודתו זו גילה מסירות רבה.

בנובמבר 1967 גויס לצה"ל והתנדב לסיירת הצנחנים. הוריו הציעו לו לצאת לצנחנים או לנח"ל אך זאב בחר בצנחנים באמרו: "מי ילך לתפקיד כזה אם לא בחורים כמוני?" הוריו, אשר באו לארץ שנתיים לפני הולדת זאב ואשר עברו עליהם יסורים ותלאות בשנות מלחמת העולם השנייה, היו מאושרים כי זכו לראות את בנם משרת בצבא ישראל, כחייל מסור וממושמע, מצטיין ביעילותו ובמסירותו.

אבל אושר זה לא ארך הרבה כי בטרם הספיק לגמור את שירות החובה שלו יצא לפעולת התגמול נגד בסיסי החבלנים הירדניים, הידועה כמבצע כראמה (עיירה ממזרח לירדן, בה התרכזו וממנה יצאו חבלני האויב לשטח ישראל) - ובמבצע זה מצא את מותו, זה היה ביום כ"א באדר תשכ"ח, 21.3.1968.

הובא למנוחת עולמים בבית הקברות במשמר השרון.

קבוצת משמר השרון הוציאה חוברת לזכרו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה