תפריט נגישות

טוראי יעקב דסקל ז"ל

יעקב דסקל
בן 20 בנפלו
בן חנה ומיכאל
נולד בקפריסין - ניקוסיה
בכ"ג בסיון תש"ז, 11/6/1947
התגורר בקרית אתא
התגייס ב-יולי 1967
שרת בנח''ל גד' 28
נפל בקרב
בכ"א בתשרי תשכ"ח, 25/10/1967
במלחמת ההתשה
מקום נפילה: גשר דמיה
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: קרית אתא
הותיר: הורים, אחות ואח

קורות חיים

בן מיכאל וחנה. נולד ביום כ"ג בסיון תש"ז (11.6.1947) במחנה-מעפילים אשר בניקוסיה שבקפריסין. ההורים היו אז בדרך עלייתם לארץ, ובן חמישה חדשים היה בהביאם אותו אתם לנמל חיפה. בהגיע יעקב לגיל-הלימודים למד בבית-ספר יסודי בחיפה וסיים את לימודיו בבית "תלמוד תורה" אשר בכפר-אתא. לאחר-מכן למד ב"ישיבת-הדרום" ברחובות. שם למד שש שנים רצופות וקיבל תואר של מורה מוסמך. כל הימים, מילדותו, היה קשור לאמונתו וצעצועיו החשובים ביותר היו ספר-תורה קטן - ומגבת, אשר שמשה לו כתחליף לטלית. קשור היה לבני-משפחתו בכל נימי-נפשו והתעניין בגורלו של כל אחד מבני-משפחה שנגזר עליהם ההשמד באושוייץ.

בשנים 1966-1965 סיים את לימודי המכון התורני הפדגוגי ונרשם ונתקבל לפקולטה למתימטיקה ולפיסיקה באוניברסיטת "בר-אילן". בנובמבר 1967 צריך היה להתחיל בלימודים, אלא שהוא גויס לצה"ל ביולי 1967. הוא לא הספיק לשרת בשרות-חובה אלא חדשים אחדים, כי בליל הושענא רבה, הוא יום כ"א בתשרי תשכ"ח (25.10.1967), נפל על משמרתו על-יד גשר דמייה בהיתקלות במארב אויב. הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות בקרית-אתא.

זכרו הונצח על-ידי פועלי אגודת-ישראל, שהקימו קופת גמילות-חסדים על-שמו. הועד להנצחת זכרו של יעקב הוציא ספר אשר שמו נקרא עליו; על-ידי ההכנסות מהפצתו אמרו לממן את כל המפעלים להנצחת זכרו כגון: רכישת ספר תורה, קרן שנתית לפרסי-ספרים בין תלמידי "ישיבת-הדרום" והוצאת קובץ תורני שנתי לשמו ולזכרו. ביום השנה לנפלו סידר הועד להנצחת שמו אזכרה, אשר בו הוכנס ספר-תורה להיכל ה"ישיבה" ואחרי שהושמעו דברי הספד לזכרו חולקו פרסים לבעלי חבורים תורניים מבין תלמידי ה"ישיבה". לזכרו נקבע לוח-זכרון בבית-הכנסת "אוהל-פינחס" בקרית-אתא, שבו היה נוהג להתפלל בזמן היותו בחופשה. בספר "במעלות גיבורים" שבעריכת ישראל ארליך הוקדשו לו כמה עמודים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה