תפריט נגישות

רב"ט עזרא אשר ז"ל

עזרא אשר
בן 19 בנפלו
בן חנה ונפתלי
נולד בקבוצת יבנה
בי' באלול תש"ט, 4/9/1949
התגורר בקבוצת יבנה
התגייס ב-ינואר 1968
שרת בנח''ל נח"ל מוצנח - גד' 50, חטיבת הצנחנים גד' 101
נפל בקרב
בכ"ו באלול תשכ"ח, 19/9/1968
מקום נפילה: גלבוע (עמק יזרעאל)
באזור הגלבוע
מקום קבורה: קבוצת יבנה
חלקה: 1, שורה: 1, קבר: 5.
הותיר: הורים, שני אחים ושתי אחיות

קורות חיים

בן נפתלי וחנה. נולד ביום י' באלול תש"ט (4.9.1949) בקבוצת יבנה. את לימודיו היסודיים סיים בבית הספר בקבוצה ולאחר מכן למד בבית ספר התיכון המשותף שבקבוצה. היה חבר בתנועת "בני עקיבא" ומדריך בה. אהב לטייל בארץ כדי להכיר אותה מקרוב ואת שעות הפנאי הקדיש ללימודי הקודש. כחודש ומחצה לפני גיוסו לצה"ל למד בישיבה הקרויה "מרכז הרב" בירושלים כדי להכין את עצמו להתמודדות בבעיות דת במצבים מיוחדים, וכאשר חזר לקבוצה הוסיף להקפיד במצוות ולעסוק בתורה לשמה ולקבוע עתים לה. יותר מעצם תקופת שהותו ב"ישיבה" היתה שיבתו הביתה, לחיים היומיומיים שגיבשה את אישיותו, את השקפת עולמו ואת התנהגותו, בוקר בוקר לפני התפילה, בעוד כל החברים ישנים את שנתם, היה מבלה בלימוד דף הגמרא, וזאת עשה בשעה שעול הלימודים היה עצום וכאשר מוריו חששו שזה עלול לפגוע בהכנותיו לתעודת הבגרות. אך לא רק את עצמו המריץ בלימוד ה"דף" אלא שהקים גם חוג שנהג כמוהו בוקר בוקר.

לצה"ל גוייס בינואר 1968 לקורס מ"כים יצא וחי את שירותו הצבאי מתוך הזדהות גמורה עם התפקיד שהוטל עליו. אחרי גמר הקורס ביקש להגיע לגדוד הנח"ל המוצנח וכמה שמח שמבוקשו זה נתקיים. בלב ונפש, במילוי מצווה קדושה, קיים את שירותו כמ"כ בגדוד קרבי. ועוד הוא משרת בשירות חובה כלוחם אמיץ הממלא תפקידו בצורה יעילה נפל בקרב באיזור המזרחי של הרי הגלבוע ביום כ"ו באלול תשכ"ח (19.9.1968). זה היה במירדף אחרי חבלנים בואדי שובש. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות ביבנה.

מפקד פלוגתו במכתב תנחומיו להוריו כתב: "היכרתי את עזרא לראשונה כשבא לפלוגה לאחר קורס מ"כים, אך לפני בואו כבר שמעתי עליו. שבועיים לאחר בואו לפלוגה היה הוא היחיד מהמחזור שלו שקיבל כיתה תחת פיקודו. עזרא היה בחור ישר, אמיץ ובעל מרץ בלתי מוגבל. למירדף, ממנו לא חזר, הפציר בי לצאת, בתחילה לא שובץ בכוח אבל בלחימה נגד חוליית המרצחים התגלה בכל אומץ לבו ובכל כוחו, כלוחם עשוי לבלי חת".

באלול תשכ"ט, במלאת שנה לנפלו, הוציאו חבריו בקבוצתו דפים לזכרו - חוברת הנושאת את שמו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה