תפריט נגישות

רס"ן רונן פלד ז"ל

מתוך ספר ההנצחה של בויאר

תולדות חייו

כריכת הספר

רונן פלד

נולד בט' באדר א' תש"ל, 15 בפברואר 1970.
נפל בל' בתשרי תשנ"ט, 20 באוקטובר 1998, בעת שירותו הצבאי.
בוגר מחזור תשמ"ח.

רונן הגיע לפנימית בויאר בכיתה י' ממושב רועי שבבקעת הירדן והשתלב בחברה במהירות, בשקט ובעצמה שכה אפיינו אותו. הוא בלט בשילוב שבין הופעתו החיצונית המרשימה צניעותו וענוותנותו.
הוא הרבה לעסוק בספורט והצטיין בתחום זה. כושרו הגופני והישגיו בתחום הספורט היו לשם דבר בבית הספר. הוא היה ידידם של רבים מהתלמידים הירושלמים ונהג לשהות במחיצתם גם בשעות שלאחר הלימודים בנוסף לקשרי החברות האמיצים שלו עם חבריו בפנימייה.
בספר המחזור של הפנימייה כתב רונן: "אמנם היו בעיות, ואמנם לא כולם נחמדים. לא ידעתי לקראת מה אני הולך אבל לו הייתה בידי שוב הבחירה הייתי חוזר לכאן (לפנימייה ולבית הספר) שוב". חבריו לקבוצה בפנימייה כתבו עליו בספר המחזור: "בכושרו הקרבי ניסה את מזלו, מקווים שב"טובים לטייס" ימצא את גורלו".
רונן חלם תמיד להיות טייס, אולם עקב בעיה רפואית הוא לא התקבל לקורס טייס. רונן לא ויתר על חלומו ובנחישות האופיינית לו חזר לחיל האוויר לטיסות מבצעיות, כאיש לוחמה אלקטרונית המפעיל מערכות קרב בלוחמה אווירית. בכך הגשים את חלומו לטוס. אהבתו לטייס נמשכה גם לאחר שסיים את שירותו הצבאי ובתקופה זו הוציא רשיון טיסה אזרחי וביצע מספר טיסות עם חבריו לקבוצה. לאחר תקופה קצרה יחסית מחוץ לצבא חזר לשרת בחיל האוויר כאיש קבע, בתפקיד מפעיל מערכות במטוס קרב.
רונן נפטר באופן פתאומי מבעיה רפואית לאחר שחזר מטיסה מבצעית, והוא בן 28 במותו. כך "מצא את גורלו" בטייסת כפי שכתבו חבריו בספר המחזור.
בפגישת מחזור, עשר שנים לאחר סיום לימודיו ב"בויאר", התייחסו החברים לרונן בגעגועים רבים. הם ציינו את העצמה באופיו השקט, את החברמניות שבו, את היותו ספורטאי מצטיין ונערץ על כל חבריו. הם חזרו וסיפרו על אהבתו לטיסה אשר תודות לאופיו הנחוש זכה להגשימה, ובמהלך הגשמתה אף סיים את חייו.
רונן הותיר אחריו הורים, אחים וחברים רבים.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה