תפריט נגישות

רס"ן חנן סמסון ז"ל

מכתבים

לעדנה, שמוליק ועודד

22.11.67

"מזרע
לעדנה, שמוליק ועודד, שלום רב!

אשר לנעשה אצלנו - הרי החדשה המרכזית היא הולדת הבת השלישית שלנו, שרוני יקרא שמה בישראל. המאורע החשוב הזה קרה אתמול בבוקר. רוני שוקלת 3.3 ק"ג. לבת ולנעמי שלום. שתיהן, וכמובן גם תמי וענת מוסרות לכם המון דרישות שלום. מסתבר שהמלחמה לא שינתה את המסורת, ואנחנו עושים בנות, בנות זוג לבני ישראל. האמא שלי כמובן מאושרת וכבר הספיקה לבקר ולראות וכו' וכו'...
קצת מעשיות על הנוער שלנו מחוגי צה"ל. ישי צימרמן עבר ניתוח נוסף ביד ימין לאחר שנפצע, והיא נשארה די מוגבלת. הוא נפצע בירושלים, כמ"מ בסיירת של מיכה קפוסטה. יש סיכויים שהניתוח הזה ישפר את המצב בהרבה. קציה, אריק שליין, אורי אופנהיימר, ישי ואני נסענו לפני 3 שבועות לאריק שרון, אחרי האסון שקרה להם. הוא כבר קצת התאושש, והיתה פגישה מאוד מרגשת. ובאמת, אריק קיבל אותנו, והרגשנו כולנו שזה נגע ללבו, וחשוב שעשינו זאת.
בימים אלה אנחנו חוזרים לשרת במשך 40 יום לשמור על גבולנו המזרחי (ירדן), ויוסי פרדקין כבר עסוק בהכנות קדחתניות. אגב, שירות ממושך כזה, ואף יותר, יהיה מנת חלקו של כל איש מילואים בצה"ל בשנה הבאה, שהרי יש לשמור על אימפריה גדולה.
מה שאפשר לציין, שהרגשת הבטחון בארץ היא רבה, שהרי יש תקריות - אך הן רחוקות מרחק רב מכל יישוב אזרחי. כשיורים בגבול ירדן - ניר אליהו ומגל שקטים. וכשיש תקרית בגזרה הסורית, הדיה לא מגיעים לדן ולגדות. ולגבי גבול מצרים - אין כבר מה לדבר, מאז פצפוץ בתי הזיקוק בסואץ שקט מוחלט בגזרה זו. בקיצור - בעיות בטחון יש, אך היחיד העוסק ומועסק בהם הוא הצבא, והאזרחים רחוקים ושלווים, וזה כמובן דבר גדול.
...מתוכן המכתב אתם לבטח מבינים שאותותיה וחוויותיה של המלחמה עדיין לא פסקו מלהיות הנושא המעסיק ביותר, אותי לפחות, למרות שבחיי יום-יום זה לא מורגש, אך כשיש קצת זמן לחשוב ולהרהר תמיד חוזרים לאותו נושא, לאותן דמויות של אלה שנפלו או נפצעו, או סתם למאורעות המלחמה. מסתבר שוב שבמלחמה עצמה דברים מתנהלים בקשיחות ואכזריות, אך עיכולם של המאורעות הוא ענין של חודשים ואולי שנים. מה גם ששכנינו לא שוקטים, ובגבולות, ובמיוחד בזה שבו אנו עומדים להיות, המלחמה שוב בעיצומה: רק היום היתה תקרית ונפלו שלושה חיילים שלנו + מטוס וטייס.
שמוליק, יש לך המון דרישות שלום מן החבר'ה כאן, צבה, תמרה, הגר, בן, ראובן לוין, מוש, כולם דורשים בשלומכם, ולא שוכחים להתנצל על עצלותם כי רבה.

ולכם המון המון שלום, ולהשתמע - מחנן".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה